دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تجارب موفق مشاوره‌ای در مازندران مستقر شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از استقرار دبیرخانه اولین جشنواره ملی «تجارب موفق مشاوره‌ای» در مازندران خبر داد.
تصویر دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تجارب موفق مشاوره‌ای  در مازندران مستقر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، محمد شعبانی با اشاره به اینکه مشاوران مدارس و هسته‌ها یکی از ارزنده‌ترین نقش‌ها را به عهده داشته و متناسب با وظایف و البته دغدغه‌های انسانی خویش والاترین خدمات را ارائه می‌دهند گفت: همکارانی که در مدارس فاقد مشاور، به صورت افتخاری نقش رابط هسته‌های مشاوره را ایفا می کنند،نیز در همین چارچوب به صورت کاملاً انسانی و خداپسندانه به یاری دانش آموزان می‌شتابند.

وی افزود: جشنواره ملی تجارب موفق مشاوره‌ای درصدد است تا گنجینه عظیم تجارب مشاوران ارجمند و رابطان گرانقدر را گردآوری نموده و با انتشار آن، موجب کاربست این یافته‌های گران سنگ شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران ضرورت توجه و به کارگیری خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی سطوح و پایه‌های تحصیلی را باعث ارتقای بهداشت روانی و رشد و شکوفایی استعدادها، توانمندی‌ها و در نهایت تسهیل فرآیند یادگیری برای تربیت نیروی انسانی متعهد، عالم، صبور، امیدوار و دارای پشتکار دانست و تصریح کرد: از این رو بروزآوری و هم‌افزایی دانش و تجارب مشاوران و اعضای تخصصی هسته‌ها و مراکز مشاوره به عنوان یک اولویت مهم و ضروری در وزارت آموزش و پرورش مورد توجه و اهتمام قرار می‌گیرد.

شعبانی ادامه داد: برگزاری نشست‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌های علمی و ثبت تجارب موفق همکاران از جمله شیوه‌های تحقق آن است بر این اساس برگزاری جشنواره کشوری تجارب موفق مشاوران آموزش و پرورش و ثبت و تدوین این تجارب با هدف گسترش و توسعه خدمات راهنمایی و مشاوره به انجام می‌رسانیم.

وی مستندسازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی تمامی مشاوران مدارس و هسته‌ها مراکز مشاوره و رابطان هسته‌های مشاوره را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: توسعه فضای هم اندیشی و تبادل تجربه بین مشاوران و ارتقای کیفیت خدمات راهنمایی ومشاوره اهداف همیشگی ما هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد:تولید آثار و تدوین تجارب برتر مشاوره‌ای و به اشتراک گذاشتن آن در کل کشور و در نهایت،کاربست یافته‌های برگرفته از تجارب برتر در مدارس و نظام تعلیم و تربیت از دیگر اهداف این جشنواره است.

شعبانی با اشاره با اینکه تمامی اطلاعات لازم در شیوه نامه جشنواره ذکر شده، گفت: مخاطبان این جشنواره را مشاوران مدارس و اعضای تخصصی هسته‌ها و مراکز مشاوره، رابطان هسته های مشاوره(در مدارس فاقد مشاور) تشکیل می‌دهند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ می‌باشد، تاکید کرد: تجربه همکاران باید از طریق ثبت در نمون برگ الکترونیکی
https://maztarbiati.digisurvey.net/1pibارسال گردد و برای حفظ اسرار دانش‌آموزان از اسم مستعار استفاده شود.

منبع:ایسنا

305609