آماده اجرای نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی مازندران هستیم

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آماده اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی استان مازندران هستیم.
تصویر آماده اجرای نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی مازندران هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا میرزایی در نشست مشترک نمایندگان سازمان بیمه سلامت با رییس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با حضور دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت دراین سازمان، فضای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی توسعه پیدا کرد و نظام پرداخت در این بخش ها به روز شد.

وی افزود: در حال حاضر پزشک خانواده و نظام ارجاع (در صندوق بیمه همگانی و کمیته امداد) در چهار استان در حال اجرا است که روزانه حدود 4 هزار ویزیت انجام می‌شود که در این باره هزار و 500 نسخه الکترونیک و حدود ۴۰۰ ارجاع الکترونیک انجام می شود.

میرزایی تاکید کرد: در حال حاضر در استان‌های کردستان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان بحث پزشک خانواده در حال اجرا می باشد که امیدواریم در سه ماهه دوم درهمه کشور در صندوق بیمه همگانی اجرایی شود.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: در 2 سال گذشته اقدامات فراوانی در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به انجام رسید، لذا در ۷ ماه گذشته در حدود ۱۵ استان از ۳۱ استان کشور با نسخه‌نویسی الکترونیکی، نسخ کاغذی را پذیرش نمی کنند و همه نسخه ها به صورت الکترونیک به انجام می رسد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان حدود ۹۲ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک انجام می شود و مابقی آن نیز در داروخانه ها به صورت الکترونیک پیچیده می شود گفت: دراستان های مازندران و فارس که مجری برنامه پزشک خانواده هستند، می توان با سامانه هایی که در این بخش در حال استفاده است و درحال نسخه نویسی می باشد، به سامانه بیمه سلامت متصل شده و نسخه الکترونیکی را تولید نمود.

میرزایی افزود: در این راستا دراستان مازندران هم در بخش روستایی و درهم بخش شهری می توان از سامانه های موجود نظیر سامانه پارسا برای نسخه نویسی الکترونیک استفاده نمود، البته ارجاع الکترونیک نیز کاری بسیار سخت و بزرگ است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: طبق قانون مکلف هستیم، از آبان ماه سال جاری فقط نسخه الکترونیکی ملاک باشد و پرداخت ها نیزبر این اساس صورت گیرد و امیدواریم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان در بیمارستان های مراکز درمانی تابعه این دانشگاه با توجه به سامانه‌های موجود کار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک آغاز و اجرایی شود.

304290