بی‌تدبیری دولت بعد از گرانی بنزین/ روحانی حاضر نشد قدمی برای طبقه محروم جامعه بردارد

عضو هیأت رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه سرمنشاء مشکلات پیش آمده پس از ماجرای گرانی بنزین بی‌تدبیری دولت بود، گفت: رئیس جمهور حاضر نشد طرح مجلس برای گرانی بنزین را که به نفع طبقات محروم جامعه نیز بود اجرایی کند.
تصویر بی‌تدبیری دولت بعد از گرانی بنزین/ روحانی حاضر نشد قدمی برای طبقه محروم جامعه بردارد

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیس مجلس دهم با اشاره به این موضوع گفت: سرمنشاء مشکلات پیش آمده پس از گرانی بنزین در آبان 98 بی‌تدبیری دولت بود.

وی افزود: در آن زمان مجلس بر این نکته تأکید داشت تا گرانی بنزین باید به گونه‌ای باشد که طبقات محروم جامعه آسیب نبینند و در واقع این طرح به گونه‌ای اجرا شود که به نفع مردم باشد و برای کشور فایده داشته باشد.

عضو هیأت رئیس مجلس دهم اظهار داشت: طرح مجلس در آن زمان این بود که به ازای هر ایرانی در هر ماه 30 لیتر بنزین با قیمت هر لیتر هزار تومان در اختیار افراد قرار گیرد و کسانی هم که خودرویی ندارند امکان فروش بنزین‌شان برای آنها در سامانه‌ای فراهم شود و مابقی بنزین با قیمت آزاد در اختیار مردم قرار گیرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: در ارتباط با این طرح قوه قضاییه موافق بود و طبق اطلاعات به دست آمده نهاد رهبری هم با آن موافقت کرده بود.

وی افزود: در پیگیری‌هایی که در جلسات هیأت رئیسه از رئیس مجلس داشتیم آقای لاریجانی عنوان کرد که آقای روحانی حاضر نیست این طرح را اجرا کند و در مقابل آن ایستادگی می‌کند.

عضو هیأت رئیس مجلس دهم اظهار داشت: آقای لاریجانی گفت که آقای روحانی گفته به هیچ وجه من طرح مجلس در بحث افزایش قیمت بنزین را اجرا نمی‌کنم حتی اگر مصوبه شورای اقتصادی سران سه قوه را داشته باشد و بر طرح دولت که بنزین 1500 تومانی برای بنزین سهمیه‌ای و بنزین 3 هزار تومان به عنوان بنزین آزاد بود تأکید داشت.

305569

مطالب مرتبط