فرماندار زنجان:

45 داوطلب انتخابات شورای اسلامی انصرف دادند

فرماندار زنجان از انصراف 45 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان خبر داد و گفت: 22 نفر از این افراد پس از انتشار فراخوان و لیست تاییدیه‌ها انصراف داده‌اند، اما تاکنون کسی به لیست اضافه نشده است.

تصویر 45 داوطلب انتخابات شورای اسلامی انصرف دادند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا عسگری اظهار کرد: فرآیند برگزاری انتخابات طبق روال پیش‌بینی شده در حال انجام است و عوامل اجرایی مشغول آماده‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه هستند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه تبلیغات شورای شهر و همچنین انتخابات ریاست جمهوری با نظارت دستگاه‌های مربوط و البته فرمانداری در حال انجام است، گفت: در صورت مشاهده تخلف احتمالی برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز فرآیند ثبت‌نام تاکنون ۴۵ کاندیدا و داوطلب شورای شهرستان زنجان انصراف خود را اعلام کرده‌اند، گفت: ۲۲ نفر از این افراد پس از انتشار فراخوان و لیست تاییدیه‌ها انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

عسگری تصریح کرد: اما پس از انتشار آگهی هیچ شخصی که تاییدصلاحیت شده و به لیست اضافه شده باشد، نداشتیم.

فرماندار زنجان درباره برخورد با تخلفات تبلیغاتی نیز گفت: عمده تخلفات درباره تبلیغات و نصب بنر در محلی که برای مردم مزاحمت ایجاد کند، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نشر اکاذیب در فضای مجازی، هتک حیثیت برخی از داوطلبان در فضای مجازی بوده است، اما تخلفی که جنبه مجرمانه داشته باشد، نداشتیم.

گفتنی است، بر اساس قانون، 24 ساعت قبل از آغاز فرآیند انتخابات تبلیغات باید پایان بپذیرد، بر این اساس پایان قانونی زمان تبلیغات نیز باید ۷ صبح روز قبل باشد.

در این دوره انتخابات روز جمعه 28 خردادماه از ساعت 7 تا 12 شب انجام خواهد شد و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد اخذ شعب نیز افزایش یافته است.

منبع: فارس

305306