مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان عنوان کرد:

افزایش 4 برابری مصرف برق در هنگام استفاده از دور تند کولر

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: استفاده مداوم از دور تند کولر آبی تا چهار برابر مصرف برق را بیشتر می‌کند، بنابراین مشترکان آن را به ویژه در ساعات اوج بار، روی دور کُند قرار دهند.

تصویر افزایش 4 برابری مصرف برق در هنگام استفاده از دور تند کولر

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، کوهسار رسولی‌تبار؛ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ۴۰ درصد برق مصرفی در تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، اظهار داشت: دریچه کولر آبی و فضاهایی که مورد نیاز نیستند باید مسدود شود و با این کار دیگر نیاز به استفاده از دور تند کولر نیست.

وی عایقبندی در و پنجره‌ها و استفاده از نوارهای درزگیر را بسیار تاثیرگذار در کنترل مصرف برق کولر دانست و افزود: مشترکان بخش خانگی و تجاری که از کولر آبی استفاده می‌کنند، ۵۰ درصد مصرف برق آنان مربوط به این وسیله سرمایشی است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه مصرف برق در کولر گازی نسبت به کولر آبی چهار برابر بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی کردستان، استفاده از کولر گازی در استان ضروری نیست.

رسولی‌تبار با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم استفاده از کولر یا تجهیزات برقی نیست، گفت: در صورتی که دمای کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق روی ۲۴ درجه تنظیم شود، کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: مشترکان در هنگام خرید کولر گازی به برچسب انرژی آن دقت و در صورت امکان از رده A مثبت به بالا خریداری کنند و کندانسور کولرهای گازی نیز باید در مسیر باد نصب شود.

305269