مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛

قطع برق ادارات پرمصرف در گیلان/ افزایش 17درصدی مصرف مشترکین از ابتدای خرداد

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق در استان از ابتدای خرداد، نسبت به مشابه سال قبل گفت: از ابتدای سالجاری مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته و بر این اساس برق برخی ادارات و دستگاه ها ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد قطع شد.
تصویر قطع برق ادارات پرمصرف در گیلان/ افزایش 17درصدی مصرف مشترکین از ابتدای خرداد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد اسماعیل هنرمند روز پنجشنبه اظهار داشت: میزان مصرف برق در گیلان از اول تا ۱۲ خرداد ماه، یکهزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت بود که این رقم درمدت مشابه سال گذشته، یکهزار و ۶۳ مگاوات ساعت بود.

وی افزود: البته این میزان مصرف برق در خرداد ماه جاری در استان گیلان نسبت به سال ۹۸ ، حدود ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد که امیدواریم مردم در صرفه جویی میزان مصرف برق، همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق با اعلام افزایش میزان مصرف برق در اردیبهشت ماه امسال ادامه داد: با وجود اینکه گیلان استانی با آب و هوای معتدل است، اما مصرف برق اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ضمن بیان اینکه میزان اوج مصرف سال گذشته در این استان یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بود، گفت: هم اکنون نیروگاه های استان حداکثر توان تولید ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات انرژی برق را دارند و با توجه به شرایط موجود، امکان دارد میزان مصرف برق در تابستان به همین میزان در گیلان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به میزان مصرف برق روز گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: روز گذشته اوج مصرف برق در کشور را شاهد بودیم و با وجود اینکه نیروگاه های برق سراسر کشور به هم متصلند، همه باید در صرفه جویی برق همکاری داشته باشیم تا شاهد قطعی کمتری در تابستان پیش رو باشیم.

هنرمند اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط ویژه و سخت تابستان سال جاری، به دلیل فرا رسیدن گرمای زودهنگام، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، کاهش ذخایر منابع آبی نیروگاه های برقابی و هم چنین افزایش ۲۰ درصدی مصرف مشترکین، توازن تولید و مصرف برق بهم خورده و این امر باعث بروز نقصان پراکنده طی چند روز اخیر در تامین برق مشترکین شده است.

وی به قطع برق ادارات پرمصرف در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با استانداری جهت تشکیل گروه های مدیریت مصرف به منظور بررسی میزان مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی استان در فصل گرما جهت پیشگیری از خاموشی ها، تشکیل شده و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با سازمانهایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده اند، اعمال شد که این مشترکین ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و همچنین کاهش مصرف به میزان ۱۰ درصد در ساعت غیر اداری هستند.

هنرمند اظهار داشت: از ابتدای سالجاری مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته و بر این اساس برق برخی ادارات و دستگاه ها نظیر شعبه سرپرستی بانک رفاه استان، بانک صادرات، بانک ملی، سازمان ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و سازمان امور مالیاتی ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد قطع شد.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از خاموشی ها، برق فرمانداری رشت، استانداری گیلان، ساختمان های اداری توزیع برق گیلان، بیمارستان ها روی حالت دیزل ژنراتور (برق اضطراری) قرار گرفته تا فشار بار مصرف روی شبکه های توزیع برق کاسته شود .

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: با توجه به محدویت های تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم های سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: مشترکین برق در گیلان می توانند با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف، از جمله تنظیم ترموستات کولر بر روی دمای آسایش (۲۵ درجه به بالا)، شستشوی فیلتر و تجهیزات داخلی وسایل سرمایشی، خاموش کردن ۱۵ دقیقه ای کولر در ساعت اوج مصرف ( ساعت ۱۴ الی ۱۵ عصر)، ضمن کاهش هزینه برق مصرفی و کمک به اقتصاد خانواده، صنعت برق را در گذر موفق از تابستان و پایداری شبکه های برق یاری نمایند.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد.

منبع: ایرنا

303051

مطالب مرتبط