رئیسی:

توزیع عادلانه نقدینگی از وظایف دولت است

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: وجود صنایع و شرکت‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قزوین به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال در این استان نیازمند احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است.
تصویر توزیع عادلانه نقدینگی از وظایف دولت است

به گزارش سایت خبری پرسون سید ابراهیم رییسی، کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان قزوین که از طریق شبکه استانی صورت گرفت، گفت: اکنون با بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت مواجه هستیم که دلیل آن نیز عدم صداقت دولت‌مردان با مردم است، مردم پنهان‌کاری را از مسؤولین نمی‌پذیرند، زیرا همین پنهان‌کاری‌ها و مخفی‌کاری‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت و مدیران شده است.

وی افزود: موضوع رفع تحریم‌ها باید بدون شرطی کردن اقتصاد و معیشت مردم صورت گیرد و وضعیت بازار در شهرهای مختلف قابل پیش‌بینی باشد و ثبات در بازار حاکم شود تا مردم بتوانند برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشند، زیرا اکنون مردم عادی و کسبه از بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار شکایت دارند، در همین راستا دولت‌مردان باید از گرفتن تصمیمات آنی و لحظه‌ای که دچار بروز اختلال در بازار می‌شود، جلوگیری کنند.

رییسی اظهار کرد: اعتراض ما به دولت فعلی این است که چرا شفافیت لازم را در امور ندارد و در بسیاری از موارد، محرمانگی‌های بی‌جا اعمال می‌کند، در حالی که این پنهان‌کاری‌ها باید کنار گذاشته شود.

وی تأکید کرد: ما باید با مردم حرف بزنیم و مردم را در جریان مسائل کشور بگذاریم، یکی از مشکلات دولت دوازدهم این بود که شفافیت نداشت و با گرفتن تصمیمات ناگهانی به اقتصاد کشور شوک وارد می‌کرد و به همین دلیل برای معیشت مردم مشکلات بزرگی را به‌وجود آورد.

رییسی ضمن اشاره به اعطای تسهیلات به افراد بدحساب به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل دولت فعلی، عنوان کرد: مردم عادی برای ازدواج و کسب‌وکار خود دچار مشکل نقدینگی هستند، در همین راستا یکی از کارهای دولت توزیع عادلانه نقدینگی است که در قالب یک فرآیند حساب‌شده و با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مردم عملیاتی می‌شود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به ظرفیت‌های استان قزوین اشاره کرده و بیان کرد: نزدیکی به پایتخت جایگاه ویژه‌ای را برای استان قزوین به‌وجود آورده است که این جایگاه منافع زیادی را برای این استان داشته و چالش‌هایی را نیز برای آن ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود صنایع و شرکت‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قزوین به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال در این استان نیازمند احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است.

رییسی در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی در استان قزوین و مقدار بالای دور ریز این محصولات در فرآیند برداشت، لازم است صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستاهای استان قزوین توسعه یابد، در این صورت کشاورزی در استان قزوین کم‌هزینه و پرمحصول می‌شود و با ایجاد صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در کنار زمین‌های زراعی، زنجیره ارزش افزوده در اقتصاد کشاورزی استان قزوین تکمیل می‌شود.

305197