هنری از استاد علیرضا لطفی‌رضایی؛

اثر فاخر ملیله زنجان در نمایشگاه جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از رونمایی اثر فاخر ملیله استاد لطفی‌رضایی در نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی همزمان با هفته جهانی صنایع‌دستی، خبر داد.

تصویر اثر فاخر ملیله زنجان در نمایشگاه جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند، اظهار کرد: کاسه بشقاب ملیله اثر استاد علیرضا لطفی‌رضایی به عنوان اثر فاخر در نمایشگاه آثار شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مدیران ارشد این وزارتخانه، تعدادی از نمایندگان مجلس و فرمانداران و شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد.

وی افزود: قطر این کاسه ۲۷ سانتی‌متر و قطر بشقاب ۳۸ سانتی‌متر بوده و در طول یک سال ساخته شده است. کیفیت اجرا، نوآوری در فرم، اصالت و ... از شاخص‌های انتخابی این اثر فاخر توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه بوده است.

گفتنی است استاد علیرضا لطفی‌رضایی ۳۰ سال فعالیت، شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی، دریافت تقدیرنامه‌های متعدد از سفارتخانه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و ابداع طرح‌های جدید و دریافت نشان اصالت ملی، مهر اصالت یونسکو و دریافت سرو سیمین چهارمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر را در کارنامه ارزشمند کاری خود دارد.

منبع: ایسنا

304988