رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

افتتاح 139 پروژه عمرانی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر۲۲۴ میلیارد ریال

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: افتتاح پروژه‌های عمرانی اقتصادی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است که ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۰۶ نفر به‌صورت مستقیم افتتاح خواهد شد.
تصویر افتتاح 139 پروژه عمرانی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر۲۲۴ میلیارد ریال

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، اکبر کرامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به عمده برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در این هفته اظهار داشت: افتتاح پروژه‌های عمرانی اقتصادی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که ۱۳۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۰۶ نفر به‌صورت مستقیم افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین بخش پروژه‌های افتتاحی بحث آب و خاک بوده و ۱۰۵ پروژه از این تعداد در حوزه آب و خاک با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶۸۶ نفر خواهد بود.

کرامتی ادامه داد: یک افتتاح طرح نیز در ارومیه در حوزه شیلات و امور آبزیان خواهیم داشت که تولید و استحصال جلبک اسپیرولینا با ظرفیت ۹ تن در سال و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طرح پرورش شترمرغ ۷۰ راسی نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱ و نیم میلیارد ریال در شهرستان میاندوآب افتتاح خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۰ پروژه نیز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که شامل سدهای ملاتی و رسوب‌گیر در شهرستان‌های ارومیه، نقده، پلدشت و خوی می‌باشد و اراضی قابل کشت در استان یک میلیون هکتار با ۴۶ نوع محصول است که مجموع محصولات ۶/٨ میلیون تن است.

وی ادامه داد: سهم استان از لحاظ کشاورزی و کشت در کشور ۴/۴ دهم می‌باشد و پیشبینی درآمد محصولات کشاورزی ٢٣ هزار میلیارد تومان در سال خواهد بود.

کرامتی عنوان کرد: در تولید محصولات مانند سیب،چغندر قند رتبه نخست کشوری و تولیدات علوفه‌ای رتبه دوم کشاوری را به خود اختصاص داده است..

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش کشاورزی تصریح کرد: بالغ بر ١٢٠٠ میلیارد تومان و در بخش مکانیزاسیون ١۵٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است .

کرامتی بیان کرد: ٧٠ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری تحت فشار و ۶۵ هزار هکتار در حال اجرا است.

این مقام مسوول با اشاره به تولیدات سیب در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید سیب با بیش از ۶٠ هکتار و تولید بیش از یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن رتبه کشوری رتبه اول کشوری را داریم.

وی با اشاره مشکلات صادرات به وجود آمده دربخش سیب عنوان کرد: یکی از مشکلات تولید سیب رسیدن آنها در یک بازه زمانی یک ماهه است و طی امسال کرونا، مسدود شدن مرزها، تعهد ارزی و پیمان سپاری و تعلیق کارت‌های اتاق بازرگانی برخی از تجار مزید بر علت شد تا در صادرات سیب دچار چالش بشویم.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از زمان فصل برداشت تاکنون بیش از ۶٧٠ هزار تن سیب صادر شده و روزانه به طور متوسط هزار تن صادرات انجام گرفت.

کرامتی اضافه کرد: بر اساس اعلام خود باغداران در حال حاضر کمتر از ١٠ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود می‌باشد و تولید سیب استان در سال جاری هم افزایش پیدا کرده و مجموعه مدیریتی جهاد و همه مسوولان مربوطه باید تلاش کنیم تا مشکلات تکرار نشود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی و رییس اداره روابط عمومی سازمان به تشریح برنامه‌های مورد نظر در هفته جهاد کشاورزی امسال پرداخت و اظهارکرد : 15 عنوان برنامه به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است .

محمد دیبایی افزود: افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی، نشست مطبوعاتی رییس سازمان با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدای جهاد کشاورزی، پیش بینی سخنرانی رئیس یا معاونین سازمان قبل از خطبه های نماز جمعه در صورت مساعد بودن شرایط با توجه به شیوع کرونا ، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و برنامه تلویزیونی ،گفتگوی ویژه خبری به منظورتببین دستاوردهای بخش کشاورزی، ارائه خدمات فنی و مشاوره ای و دامپزشکی رایگان از جمله برنامه های پیشنهادی در طول هفته جهاد کشاورزی می باشد که در طول هفته اجرا خواهند شد.
وی افزود: دیدار کشاورزان نمونه، تشکلها و مدیران سازمان با استاندار و امام جمعه ارومیه، فضاسازی و تبلیغات محیطی ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ، برگزاری جلسه گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با حضور ریاست سازمان به صورت وبینار با کارکنان و مدیران در سطح شهرستانها از دیگر برنامه های اجرایی سازمان در هفته جهاد کشاورزی سال جاری است که در طول هفته اجرایی خواهد شد.
گفتنی است از 21 تا 27 خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان جهاد کشاورزی ، پشتیبانی از تولید و امنیت غذایی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

304761