بدری در گفت‌و‌گو با پرسون؛

لزوم پرهیز کاندیداها از طرح شعار/ رئیس جمهور بعدی مکلف به اجرای طرح جهش تولید مسکن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که طرح‌هایی در خصوص ساخت مسکن ارائه می‌دهند؛ بدانند با تصویب طرح جهش تولید مسکن توسط شورای نگهبان و تبدیل به قانون، مکلف به اجرای آن حتی در صورت شعار دادن و نداشتن اعتقاد عملی در این زمینه هستند.
تصویر لزوم پرهیز کاندیداها از طرح شعار/ رئیس جمهور بعدی مکلف به اجرای طرح جهش تولید مسکن است

به گزارش سایت خبری پرسون، نامزدهای دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری مواضع متفاوتی در خصوص مشکلات مردم در حوزه مسکن داشته‌اند که برجسته ترین اظهارنظر مربوط به رئیس قوه قضاییه، ابراهیم رئیسی در رابطه با ساخت 4 میلیون مسکن در سال است.

برای بررسی بیشتر این موضوع که آیا کشور ظرفیت تحقق چنین وعده‌هایی را دارد یا خیر، خبرنگار پرسون، گفت‌و‌گویی با صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس داشته که به شرح ذیل است.

صدیف بدری بیان کرد: طرح جهش تولید مسکن در مجلس تصویب شد و ایرادات شورای نگهبان در مرحله اول نیز رفع شده و در انتظار تصمیم نهایی شورای نگهبان برای تبدیل به قانون است.

وی ادامه داد: طبق این طرح در سال 1400 و سپس 4 سال بعد از آن، دولت مکلف به تولید حداقل یک میلیون واحد مسکن در سال است.

عضو کمیسیون عمران افزود: بخشی از طرح جهش تولید مسکن متعلق به سه دهک پایین جامعه با عنوان مسکن حمایتی است که طبق قانون زمین رایگان، وام کم بهره و یک صندوق تأمین مسکن برای آن پیش بینی شده است.

بدری تصریح کرد: ساخت یک میلیون واحد در سال با برنامه ریزی قابل تحقق است و اگر دولت بعدی این قانون را اجرا نکند، قطعا در حوزه مسکن دچار چالش‌ها و مشکلات جدی می‌شویم. اجرای طرح جهش تولید مسکن باعث تنظیم‌‌گری عرضه و تقاضا در چهار سال آینده می‌شود.

وی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که چنین طرح‌هایی را ارائه می‌دهند؛ بدانند با تصویب طرح مجلس در حوزه مسکن مکلف به اجرای قانون حتی در صورت شعار دادن در این زمینه هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در پایان تاکید کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با آگاهی از طرح جهش تولید مسکن در مجلس، اظهارنظرهایی در خصوص ساخت ساخت میلیونی مسکن دارند که با پیروزی در رقابت‌ها باید زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کنند.

304738