زاکانی از عدم توجه به قم گفت

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، شهر مقدس قم را کانون انقلابی اسلامی دانست و گفت: متأسفانه استان قم مطابق با عظمت و جایگاهش مورد دقت و عنایت قرار نگرفته و برای آنکه همچنان گرمی بخش انقلاب باشد، نیازمند توجه و رسیدگی است.
تصویر زاکانی از عدم توجه به قم گفت

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی عصر جمعه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه نور قم پخش شد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری نقشی سرنوشت ساز در آینده ما دارد، زیرا بیش از ۸۵ درصد از منابع کشور در اختیار رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز مشاهده می کنیم، زیبنده ملت بزرگ ایران نیست، اظهار داشت: ما در کشور ظرفیت های بسیار عظیمی داریم که می توانیم با بهره مندی درست از آنها موانع و مشکلات را برطرف کرده و گام های بلندی برداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برخوردار از اسلام عزیز و یک تمدن چند هزار ساله هستیم، خاطرنشان کرد: من متعجبم که چرا با وجود چنین ظرفیت هایی، امروز با بی دقتی دولت، با فقر و فساد و تبعیض و مشکلات معیشتی مردم مواجه هستیم.

وی امکان حل این تعارضات را در پای صندوق های رأی دانست و گفت: دولت فعلی تصور می‌کرد که راه حل مشکلات خارج از کشور است، در حالی که ما نباید از دشمنی که ما را تحریم کرده است، انتظار خوبی داشته باشیم و باید با عقل خودمان راه درست را انتخاب کنیم.

زاکانی با بیان اینکه من نگاه کلی دولت را تغییر می دهم و از ظرفیت های داخل کشور، پلی برای پیروزی و پیشرفت می سازم، تصریح کرد: با وجود چنین مشکلاتی در کشور و در حالی که وزیر سابق مسکن افتخار می کند که یک خانه همه نساخته، نباید انتظار لبخند از مردم را داشته باشیم.

وی بر ضرورت تکیه بر توانمندی‌های بومی و داخلی و بهره مندی از ظرفیت های منطقه ای و بین المللی تأکید کرد و گفت: دولت من، دولت اقدام و اصلاح است نه حرف و شعار و ما با اصلاح امور مسیری را انتخاب می کنیم که ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با تکیه بر عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت، تلاش می کنیم زمینه تحقق افتخارات بزرگ و کسب حداکثر استقلال و آزادی را به ارمغان بیاوریم و جمهوری اسلامی باید متضمن عدالت و معنویت باشد تا در جهان سرآمد باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به جوانان، زنان، اقوام و آحاد ملت ایران ظلم می شود، زیرا کشور بر مدار عقلانیت اداره نمی شود، گفت: در مسیر تغییر این شرایط، نیازمند آن هستیم تا متناسب سازی کرده و همه ابعاد را مدنظر قرار دهیم، زیرا کشور نباید قیافه کارتونی به خود بگیرد.

زاکانی با اشاره به چهار رویکرد تحولی که برای دولت اقدام و اصلاح در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد و اولویت کارها، حوزه اقتصاد و مدیریت است، زیرا جان همه مردم به لب رسیده و مشکلات معیشتی کمرشکن شده است، اما کو گوش شنوا و چشم بینا.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بیان کرده که همه چیز خوب است، پس یا نمی بینید و یا نمی خواهید ببینید، گفت: اساس تحول در اقتصاد، جهش تولید است و در کنار آن مسأله حکمرانی دولت الکترونیک و همچنین تمرکززدایی مطرح می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در تهران نشسته و تصور می کنیم که می توانیم برای همه کشور تصمیم بگیریم و حدود ۱۰ درصد از اعتبارات در اختیار استان‌ها قرار می گیرد غلط است، این مسأله باید بشکند و آمایش مجدد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی هرکدام را مشخص کنیم، اظهار داشت: دولت باید اختیارات ویژه ای را برای اداره هر شهرستان و انتقال و هزینه کرد اعتبارات به آنها بدهد و ظرفیت نخبگانی آن منطقه را به درستی به میدان بیاورد.

زاکانی بر ضرورت بهره مندی مردم هر منطقه از امکانات و ظرفیت های خود آنجا از جمله نفت و معادن و مالیات تأکید کرد و گفت: گام سلبی در بخش اقتصاد و مدیریت، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و بوروکراسی اداری است.

وی با بیان اینکه من دو دهه تجربه مبارزه با مفسدین را داشته و با معاون رئیس جمهوری، دادستان تهران، وزیر اطلاعات، وزیر نفت و برادر رئیس جمهوری برخورد کردم، گفت: ما می دانیم که نباید ضعیف کشی شود، زیرا حاصلی ندارد، بلکه باید ریشه فساد را از خاک بیرون بکشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همین افراد بارها از من شکایت کرده اند، برای آنکه نگذارم حق شما ملت خورده شود، اما با افتخار و سربلند در برابر خدا و شما مردم از این مسیر بیرون آمدم.

وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی و لختی و سستی در بدنه اجرایی دولت امر جدی است، تصریح کرد: اصلاح دولت اولین اقدام بنده است تا دولت پاسخگو و چابک سازی شود و کارمندان و مسؤولان باید دست به دست هم بدهند تا انقلابی را در دولت ایجاد کنیم و تجربه نوین را در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

زاکانی داشتن نگاه ابزاری به اقوام و مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و ورزشکاران را بسیار زشت دانست و گفت: تکیه دولت به ملت است و با مشارکت و انسجام شما و با نهادسازی نوین و شبکه سازی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی، نظارت بر دولت و رئیس جمهوری باید به یک مسأله عادی و طبیعی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه من مجلس را رأس امور دانسته و می دانم و با هماهنگی و تعامل با دو قوه به رشد و پیشرفت دست خواهیم یافت، خاطرنشان کرد: امروز رئیس جمهوری اصلا نظارت پذیر نیست و حرف از نمایندگان مجلس هم نمی پذیرد، اما در واقع ما مردم را آقا و سالار می دانیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نهادسازی نوین امکانی را فراهم می کنیم که از شنبه تا چهارشنبه مسئولان بیایند و پاسخگوی معترضین باشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئولان اصل هشت قانون اساسی است و بنابر اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراضات نسبت به امور اجتماعی امری پذیرفته شده است، مشکل این است که قانون اساسی اجرا نمی شود.

وی در ادامه افزود: موضوع مسکن و اشتغال از جمله اموری است که در قالب جهش تولید حل خواهد شد، سال اول یک تغییر ملموس را احساس خواهید کرد و چهار سال بعد یک صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهید کرد.

زاکانی با بیان اینکه امیرکبیر سه سال و دو ماه در کشور کار کرد، اما افتخار بزرگی برای جامعه خلق کرد و این ما هستیم که باید این مسیر را برویم، خاطرنشان کرد: بنده در سال های گذشته چهار بار به مراکز استان ها و به برخی شهرستان ها رفته و با مشکلات و معضلات مردم آشنا هستم.

وی همچنین از راه اندازی یک سامانه شامل موانع و مشکلات موجود در هر یک از شهرستان ها خبر داد و گفت: این سامانه حاصل چندین پژوهش است که با استفاده از ظرفیت نخبگی در دسترس قرار گرفته و قابل اصلاح است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۵ برابری جمعیت استان قم، عدم توجه به زیرساخت های این شهر مطابق با این رشد جمعیتی را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت اقدام و اصلاح توجه ویژه و اساسی به استان قم خواهد داشت، من از سال ۷۱ که قم را به عنوان وطن انتخاب کردم و به نمایندگی از مردم شریف این شهر در مجلس یازدهم حاضر شدم، توان خود را صرف رسیدن قم به جایگاه اصلی خواهم کرد.

زاکانی با اشاره به حضور علما و مراجع عظام تقلید و شهدای گرانقدری همچون شهیدان زین الدین و صادقی در شهر مقدس قم، این شهر را پرچمدار ایثارگری در کشور دانست و گفت: قم به گردن انقلاب اسلامی و همه ما حق دارد و شایسته چنین وضعیتی نیست.

وی با بیان اینکه ایجاد تحول در قم باید ناظر به جایگاه معنوی این شهر و ظرفیت های فوق العاده تاریخی، مذهبی، گردشگری و جغرافیایی آن باشد، تصریح کرد: استانی که در چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و بالغ بر ۲۰ میلیون نفر جمعیت در اطراف آن قرار گرفته اند، باید کانون مولد فکر و معنویت و تولید در حوزه های صنعتی و کشاورزی باشد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم امکانات و شرایط بی نظیری درون خود نهفته دارد، گفت: در دولت اقدام و اصلاح به قم به عنوان یک تکیه گاه نگاه می کنم و این شهر باید از بعد معرفتی و فکری و نیروی انسانی و توانمندی ها پیشتاز بوده و الگوی سایر کشور باشد.

وی با بیان اینکه قم یک هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داشته و این امکان بزرگی برای بازآفرینی شهری و توسعه و پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: در استان قم با وجود چنین ظرفیت هایی نباید بیکاری وجود داشته باشد.

زاکانی با اشاره به جایگاه ویژه استان قم در حوزه های گردشگری زیارتی و سلامت، بر ضرورت احداث فرودگاه در کنار این شهر که تاکنون معطل مانده است، تأکید کرد و گفت: خدمات شهری در قم از جمله مترو نیز با کندی مواجه است و در حوزه های آب و محیط زیست نیز با موانعی مواجه هستیم که باید کنار گذاشته شود.

وی در پایان تصریح کرد: من به عنوان کوچکترین شما مردم قم، همه بزرگی ها و عظمت این خطه را لمس کرده ام و به ارزش این جغرافیای طلایی واقف هستم و امیدوارم با هم و در کنار هم، شهر قم را بسازیم و آن را نمونه ای برای کشور قرار دهیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد برگزار می شود.

منبع:ایرنا

304618