در برنامه تبلیغاتی سیمای خراسان رضوی؛

رضایی: برخی مدیران تحصیلکرده غرب، افکار غربی را می‌آورند اما تجارب غربی‌ها را نمی آورند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهم‌ترین کارهای دولت ما این خواهد بود که نهضت بزرگ خانه سازی ایجاد خواهیم کرد و مردم را با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌کنیم.
تصویر رضایی: برخی مدیران تحصیلکرده غرب، افکار غربی را می‌آورند اما تجارب غربی‌ها را نمی آورند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن رضایی روز پنجشنبه در برنامه تبلیغاتی سیمای خراسان رضوی افزود: اکنون هر خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلون تومان هزینه دارد اما در دولت ما هر کس ۳۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد این مبلغ را بیاورد مابقی پول را از بانک ها وام می‌دهیم و همان خانه در وثیقه بانک خواهد ماند تا همه اقساط پرداخت شود.

وی ادامه داد: در اروپا و آمریکا هم همینگونه عمل می‌شود و وام رهنی وجود دارد. برخی مدیران تحصیلکرده غرب، افکار غربی را می‌آورند اما تجارب غربی‌ها را نمی آورند. اگر بخش مسکن را رونق ببخشیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن به راه خواهد افتاد و نقش مهمی در اشتغال زایی خواهد داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: صاحب این نظام، مردم هستند ما خود را سپر ملت ایران می کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد، نمی‌گذاریم غم و غصه ای که به چهره ملت نشسته تداوم یابد. اجازه نمی‌دهیم غبار نان قرضی، زباله گردی، کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند. پارتی‌بازی و بی‌عدالتی باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت ما است. مسئله ازدواج جوانان مورد توجه است. در مرحله نخست به بانوان خانه دار که بیش از ۲ فرزند داشته باشند بعد از ۶ ماه آموزش حقوق پرداخت خواهیم کرد، ارتقای کرامات انسانی را از داخل خانه آغاز خواهیم کرد و کسب و کارهای خانگی را توسعه خواهیم داد و اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

رضایی ادامه داد: کار مهم امام راحل در انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیها را دورهم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد و ما یکی شدیم و روی قامت خود بلند شدیم و ایستادیم.

وی گفت: سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو سه دهه اخیر باعث شد این توانایی عظیم کاهش یابد و در مقابل مشکلات احساس ضعف و ناتوانی کنیم. ما می خواهیم دوباره قیام کنیم. در دفاع مقدس، شرق و غرب نتوانستند در برابر یکی بودن مردم ایران کاری انجام دهند و ما پیروز شدیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک بار دیگر هم می‌توانیم همه اقوام دور هم جمع شویم و حرکت سوم را آغاز کنیم و این کار با وجود رهبر فرزانه و جوانان غیرتمند ایران امکان پذیر می‌باشد.

وی با بیان اینکه چنین نیست که نتیجه انتخابات از قبل مهندسی شده باشد ادامه داد: این مردم هستند که سرنوشت صندوق ها را تعیین می کنند. دوباره میخواهیم قیام سوم را برای زندگی بهتر و برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله های بلند انجام دهیم و راه آن این است که همه با هم حرکت کنیم و دوباره استانها و اقوام ایرانی را به میدان بیاوریم.

رضایی گفت: مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و به استان‌ها اختیارات و مسوولیت می‌دهیم. قرار نیست تهران، استان‌های دیگر را استثمار کند و خارج از ایران، تهران را استثمار کنند. درصدی از ثروت استانها به تهران رفته و از آنجا به خارج می‌رود. قرار نیست یک نسخه واحد از تهران به استانها ابلاغ شود.

وی افزود: دولت ما دولت اقدام و تحول و دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است. برای هر استان برنامه خاصی داریم. هر استانی نسخه خاص خود را دارد. ما نسخه پیشرفت و بهبود آن را تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد. یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌ها است اما برخی اقدامات مختص هر استان است و اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هم به همان استان ها می دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌توانیم با سرعت زندگی مردم را بهبود بخشیم دولت ما تجربه دارد که چگونه از جوان ها استفاده کند. همه اقوام را می توان دورهم جمع کرد و کارهای بزرگ مثل آزادسازی خرمشهر انجام داد. دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی را همانند دوران دفاع مقدس در ایران به وجود بیاورد.

وی گفت: برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم یکی اینکه استانداران را از مردم همان استان و بر اساس کسب امتیازات و نمره لازم انتخاب کنیم. اطلاعات و امکانات در اختیار مدیران خود می‌گذاریم اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

رضایی در باره استان خراسان رضوی هم افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت امام رئوف (ع) چهره شادمانی را به ملت برگردانیم. مشکلات معیشتی را برطرف کنیم و زوار امام هشتم (ع) با شادمانی وارد مشهد شوند. غصه اجاره نشینی و تهیه بلیت نداشته باشند. با سربلندی به پابوسی حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.

وی ادامه داد: خراسان در انقلاب و دفاع مقدس تاریخ ساز شد. بعد از رحلت امام خمینی (ره) هم فرزند برومند این استان، رهبر معظم انقلاب سکان هدایت انقلاب را به دست گرفتند و ایران ما را از تلاطم های بسیار عبور دادند.

رضایی گفت: متعهد می‌شوم به محض استقرار دولت خود، طرح اقدام و پیشرفت خراسان را امضا کنیم و تعهد میدهم همه برنامه ها را عمل کنیم. از جمله صنعت خراسان که فضای بسیار برای توسعه دارد. توسعه همه شهرهای استان را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین چند مدرسه تربیت زمامداران آینده نیز در خراسان ایجاد خواهیم کرد و جوانان شایسته و گمنام مثل شهیدان کاوه و شوشتری را به این مدارس می‌آوریم و به عنوان زمامداران آینده تربیت می‌کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

304539