با آغاز هفته صنایع دستی صورت می گیرد؛

اجرای ۲۵ برنامه با محوریت صنایع دستی در همدان

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اجرای ۲۵ برنامه با محوریت صنایع دستی در همدان خبر داد.
تصویر اجرای ۲۵ برنامه با محوریت صنایع دستی در همدان

علی مالمیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در گفتگو با پرسون اظهار کرد: با آغاز هفته صنایع‌دستی در استان همدان بیش از 25 برنامه با محتوای صنایع‌دستی در پایتخت تاریخ و تمدن اجرا می شود.

وی افزود: رونمایی از طرح سنتی سردر کارگاه‌های مبل منبت روستاهای اشترمل، سیدشهاب و جیجانکوه، بازدید از کارگاه آقای کُروند پیشکسوت و کارآفرین رشته منبت در روستای اشترمل از برنامه‌های استان همدان در هفته صنایع‌دستی است.

مالمیر گفت: نشست خبری با اصحاب رسانه، هنرمندان و همکاران صنایع‌دستی، پخش کلیپ‌های کارگاه گردی با عنوان دست های هگمتانه در طول هفته صنایع دستی با محوریت معرفی رشته های متنوع صنایع دستی در بستر فضای مجازی از برنامه های این هفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: آغاز به کار بازارچه صنایع‌دستی در تپه هگمتانه، تجلیل از اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی و بانوان کارآفرین، برگزاری مسابقه مجازی صنایع‌دستی اصیل هنرمندان همدانی برای شرکت در مسابقات نشان ملی کشور از جمله برنامه های هفته صنایع‌دستی در همدان است.

وی ادامه داد: در این هفته شهرهای جهانی در بستر فضای مجازی، بازدید از روستای داویجان در رشته مروار بافی و بررسی ماهیت روستا برای دفاع به عنوان روستای ملی مروار در سال ۱۴۰۰ معرفی می شوند.

مالمیر تصریح کرد: رونمایی از سند راهبردی افق ۱۴۰۴ شهر جهانی منبت مبلمان، افتتاح کارگاه مرواربافی در ملایر، اجرای برنامه در شبکه سیمای استان همدان توسط هنرمندان در طول هفته صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در همدان است.

304465