مدیرکل میراث فرهنگی عنوان کرد؛

عدم وجود ضوابط برای ثبت باغات در استان یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه به تازگی روند ثبت باغات  استان از جمله بافق، شاهدیه و تفت درحال انجام است اظهار داشت: اما همچنان ضوابطی برای ثبت باغات در استان وجود ندارد.
تصویر عدم وجود ضوابط برای ثبت باغات در استان یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید مصطفی فاطمی در جمع باغداران استان با اشاره به ایجاد کمیته حفظ باغات و محیط زیست در شورای پنجم گفت: این اقدام در راستای حفظ باغات اقدام ارزشمندی بوده البته این کمیته بایستی با تلاش، همکاری و هم اندیشی موضوع حفظ باغ های استان را به نتیجه برساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: احیای قنات‌هایی که دارای قابلیت آبدهی هستند، یکی از شاخصه های مهم حفظ باغات است و به همین دلیل احیای برخی از قنات‌های استان در دستور کار این اداره کل قرآن گرفته است.

وی از احیای قنات زارچ خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر این قپات روزانه ۳۰ لیتر آبدهی داشته و احیای قنات حسن آباد هم مورد توجه است.

فاطمی با اشاره به وضعیت اسفناک برخی از قنات های یزد ابراز داشت: برخی از قنات های قابل احیا در وضع نامناسبی به سر می برند که نمونه آن قنات فیروزآباد بوده و در حال حاضر به یک نهر بزرگ فاضلاب تبدیل شده و متاسفانه به دلیل عدم ثبت آن نمی‌توانیم آن را احیا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه به تازگی روند ثبت باغات استان از جمله بافق، شاهدیه و تفت درحال انجام است اظهار داشت: اما همچنان ضوابطی برای ثبت باغات در استان وجود ندارد و نیازمند همراهی جهادکشاورزی و شهرداری در این خصوص هستیم.

انتهای پیام /

حیران _استان یزد

304344