فیفا، بی طرف در مسائل اوکراین و روسیه

درگیری روسیه و اوکراین برای پیراهن اوکراینی‌ها در یورو ۲۰۲۰ باعث واکنش فیفا شده است.
تصویر فیفا، بی طرف در مسائل اوکراین و روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، پیراهن تیم ملی اوکراین برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که نقشه منطقه کریمه هم روی آن نقش بسته، جنجال‌ساز شد. کشور روسیه به این مسئله سیاسی واکنش نشان داده و از طرفی گفته می‌شد در صورت حضور اوکراین در مرحله حذفی، این تیم در سن‌پترزبورگ بازی نخواهد کرد. همین اتفاق باعث واکنش فیفا شد.

سرویس رسانه‌ای فیفا درباره طرح پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین برای شرکت در یورو ۲۰۲۰ اعلام کرد: تایید اقلام تیم‌های شرکت کننده در هر تورنمنتی با مسئولان برگزاری آن است. در مورد تیم ملی فوتبال اوکراین هم باید اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم بگیرد. با این وجود ما می‌خواهیم تکرار کنیم که فیفا در مسائل سیاسی سازمانی بی‌طرف است. ما قاطعانه معتقدیم که سیاست و ورزش نباید با هم مخلوط شوند.

طرح پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین در یورو شامل خطوط نقشه منطقه جدا شده کریمه و شعارهای ملی‌گرایان این کشور است. این اقدام اوکراین واکنش شدید مقام‌های ارشد دولت روسیه و شکایت رسمی اتحادیه فوتبال این کشور به یوفا را به دنبال داشت.

به نظر می‌رسد این مشکلات سیاسی در یورو ۲۰۲۰ باز هم ادامه داشته باشد، چرا که در صورت صعود اوکراین به عنوان تیم سوم و بعد از آن صعود احتمالی به یک‌چهارم نهایی، این تیم باید در سن‌پترزبورگ بازی کند.

304195