سعید عزیزیان:

فردی که ترکیب تیم ملی را لو داده، خیانتکار است و عرق ملی ندارد

دروازه بان سابق تیم ملی گفت: لو رفتن ترکیب تیم ملی ساعاتی پیش از انتشار رسمی، خیانت در حق ۸۰ میلیون ایرانی است.
تصویر فردی که ترکیب تیم ملی را لو داده، خیانتکار است و عرق ملی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه ۳ بر صفر بحرین را شکست داد. از اتفاقات مهم در این دیدار کسب اولین پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در خاک بحرین مقابل این تیم و البته انتشار فهرست اصلی تیم ملی پنج ساعت قبل از شروع بازی بود.

سعید عزیزیان درباره این دیدار و اتفاقات حاشیه صحبت کرد:

بازی ایران و بحرین را چطور ارزیابی کردید؟

در نیمه اول بازی چنگی به دل نمی زد. یعنی ما به آن شکلی که باید کار نکردیم که شاید به فشار روحی روانی ناشی از دیدار با بحرین بر می گشت. اما در نیمه دوم با ورود سامان قدوس وضعیت متفاوت شد.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

با حضور قدوس در خط میانی، توپ‌های بیشتری به فورواردها رسید و توانستیم لایه‌های دفاعی بحرین که تصمیم داشتند مانع از رسیدن توپ به مهاجمان شوند را بشکنیم. در آن دقایق طارمی و سردار آزمون به خوبی توانستند با توپ گیری از خط هافبک ایجاد موقعیت گلزنی کرده و هر دو نفر به گل برسند. در واقع مشخص شد که با تحرک بیشتر در خط میانی، تیم ما خط حمله فوق العاده عالی دارد.

بیرانوند در این دیدار چطور بود؟

بحرینی ها خیلی نتوانستند در این دیدار روی دروازه ما فشار ایجاد کنند. با این همه بیرانوند یک گلر بین المللی است که به تنهایی وزنه ای برای تیم ملی کشورمان محسوب می شود. قطعا اگر هم فشاری روی دروازه ما بود بیرانوند از پس آن بر می آمد.

اتفاق ناخوشایند قبل از شروع بازی انتشار فهرست تیم ملی پنج ساعت قبل از آغاز این دیدار بود. شما با سالها سابقه ملی و باشگاهی تا حالا چنین تجربه ای داشته اید؟

متأسفانه ما در استقلال هم که بودیم شب قبل از بازی در اتاق سرمربی می نشستیم و روی ارنج اصلی بازی فردا فکر می‌کردیم تا در نهایت به یک ترکیب نهایی می‌رسیدیم. بازیکنان تیم هم، روز بعد پس از صرف ناهار تازه متوجه می شدند که ترکیب چه بوده! ولی از همان ابتدای صبح می دیدیم که ترکیب استقلال بیرون رفته و خیلی از کانال ها و صفحات مجازی آن را منتشر کرده‌اند!

چطور چنین اتفاقی رخ می داد؟

این اتفاق خیلی بد است. ما در هر صورت این یک خانواده هستیم و اعضای خانواده نباید در حق خودشان جفا کنند. وقتی این بحث به تیم ملی کشیده می‌شود موضوع ۸۰ میلیون ایرانی وسط می آید. اینکه بحرینی ها چند ساعت قبل از بازی ترکیب ما را می دانستند خیانت در حق میلیون‌ها ایرانی است.

چه نهادی یا نهادهایی باید این موضوع را پیگیری کنند؟

قطعاً حراست وزارت ورزش یا حراست فدراسیون فوتبال باید به این مسئله ورود کنند. بالاخره یک نفر از درون تیم ملی ترکیب را به بیرون می دهد. این فرد خیانت کار است و عرق ملی ندارد. تکرار این اتفاق می تواند در دیدار مقابل عراق برای ما دردسرساز هم بشود.

303998