ربیعی:

برای آینده ایران؛ ‌مشارکت امری حیاتی است

سخنگوی دولت گفت: در صورت مشارکت غیرحداکثری، دولتی که پشتوانه اعتماد اکثریت جامعه را نداشته باشد، برای حل مسائل درهم ‌تنیده داخلی و خارجی ، دچار مشکل خواهد شد. بنابراین برای امروز ایران، برای فردای ایران، ‌مشارکت، امری حیاتی است.
تصویر برای آینده ایران؛ ‌مشارکت امری حیاتی است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آستانه یکی از رویدادهای مهم سیاسی در کشورمان هستیم. فضای رقابتهای انتخاباتی با نزدیک شدن به روز مهم تصمیم‌گیری مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده، گرم شده است.

وی افزود: فارغ از اینکه نتیجه آرا چه کسی خواهد بود، صندوق و مشارکت، میراث گرانبهایی است از زحمات، ‌تلاش‌ها، زندان‌ها، تبعیدها و خونهایی که خاک وطن را لاله‌گون کردند و جمهوریت را برای فرزندان ایران برجای گذاشتند.

ربیعی تاکید کرد: امام خمینی(ره) دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» یعنی «حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» را گره‌گشای همه مشکلات می‌دانستند. به تعبیر صریح بنیانگذار انقلاب اسلامی، جمهوری یعنی مقدرات ملت، دستِ ملت است. ما همه در کنار یکدیگر باید تلاش کنیم تا جمهوریت را، این ثمره چند نسل از پیشینیان‌مان را، ثمره دو انقلاب معاصر ایران یعنی مشروطه و انقلاب اسلامی را همچون گوهری گرانبها پاس بداریم و فارغ از هر فراز و نشیب‌ و گلایه‌ها، این میراث گرانبها را آنچنان قدر بداریم که هیچ تزلزلی به پیکره آن وارد نشود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جمهوریت فقط در یک حالت به مخاطره می‌افتد و آن وقتی است که جمهورِ مردم، خودباوری خود را برای تغییر سرنوشت و تعیین صحنه، از دست بدهد، تصریح کرد: در آن صورت، عواقب آن برای نسل‌ها باقی خواهد ماند. بنابراین به رغم دیدگاه های مختلف و برخی گلایه ها که امروز مطرح میشود، باید در یک درک عمومی، بدانیم حفظ باشکوه صندقها با مشارکت حداکثری ، ضرورت عبور موفق از بحران های امروز در جهان پرتلاطم ظالمانه در دوره پساتحریم است و متضمن آینده همراه با امید و تحول پیش برنده خواهد بود.

ربیعی یادآور شد: معتقدیم شرایط پیچیده نظام جهانی و احقاق حقوق ایران از اقتصاد جهانی و کسب جایگاه ایران در منطقه و جهان از یک سو، و از سوی دیگر، در دوران پساتحریم، آسیب‌دیدگی‌های اقتصادی و روانی ناشی از جنگ تحمیلی اقتصادی بر مردم و احیای زندگی پساتحریم و کرونا، نیازمند دولتی با سرمایه اجتماعی بالا و اعتماد روزافزون‌ شده بین جامعه، مردم و دولت هستیم.

برای امروز ایران و فردای ایران، ‌مشارکت امری حیاتی است

وی افزود: در صورت مشارکت غیرحداکثری، دولتی که پشتوانه اعتماد اکثریت جامعه را نداشته باشد، برای حل مسائل درهم ‌تنیده داخلی و خارجی ، دچار مشکل خواهد شد. بنابراین برای امروز ایران، برای فردای ایران، ‌مشارکت، امری حیاتی است.

ادامه دارد ...

303854