مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان؛

۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن نیمه‌تمام روستایی پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از پرداخت ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مسکن نیمه‌تمام روستایی خبر داد.

تصویر ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن نیمه‌تمام روستایی پرداخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۱۸ خرداد ماه) با بیان اینکه این نهاد در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد با پرداخت تسهیلات بلاعوض - از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) - توانسته در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه و آبادانی روستاها نقش مهمی داشته باشد، اظهار کرد: در طول ۴ سال گذشته این نهاد در جهت تکمیل ۲۷۵۲ واحد مسکونی روستایی نیمه‌تمام، تسهیلات بلاعوض به میزان ۱۲۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، افزود: تاکنون ۵۱ هزار فقره تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: توسعه روستاها و مقاوم‌سازی مسکن روستایی همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که در این راستا طرح‌های متنوعی در قالب برنامه‌های توسعه اجرا شده که بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سطح استان زنجان، ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی برابر با ۵۴ درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است. میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور ۴۱ درصد و در استان زنجان ۵۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

منبع: روابط عمومی مسکن

303826