نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می‌شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 5 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد، سالانه به ۲۰۰ هزار واحد، تسهیلات ارزان قیمت به منظور بازسازی و مقاوم‌سازی واگذار می‌شود.

تصویر سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد؛ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومین از ماموریتهای اصلی بنباد مسکن انقلاب اسلامی است که اهتمام ویژه‌ای در این زمینه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به پقاوم سازی مسکن روستایی افزود: با توسعه این طرح در حوادث اخیر به ویژه زلزله‌هایی که شدت بالای پنج ریشتر داشته، شاهد تلفات جانی کم بوده و ساختمان‌ها هم صدمه چندانی ندیده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را گام مهمی در زمینه تعیین تکلیف املاک روستایی دانست و گفت: بنا بر برنامه های پیش بینی شده تا ۱۰ سال آینده نگرانی چندانی از بلایای طبیعی و تلفات ناشی از آن نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد به توصیه رهبر معطم انقلاب مبنی بر سرعت، دقت و کیفیت در بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی یادآور شد: در راستای همین منویات، کار بازسازی منطقه زلزله‌زده سی‌سخت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه از سال 1398 کار ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور آغاز شده است، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی به مناطق محروم اختصاص داشت و ۲ هزار واحد هم سهم کردستان بود که پارسال به متقاضیان واگذار شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: بنیاد مسکن علاوه بر اجرای طرح‌های عمران روستایی، در طرح‌های خانه‌سازی دولت نیز سهیم است که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر و مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن از جمله آنهاست.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم اظهار داشت: تمرکز بر بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و احداث مسکن محرومین از کارهای بسیار اساسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی با قدردانی از عملکرد و دلسوزی بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف افزود: برخی روستاهای استان به‌ویژه در شهرستان‌های قروه، بیجار، سقز و بانه مشکلاتی در زمینه محرومیت مسکن وجود دارد که نیازمند نگاه و توجه خاص است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه از ۱۲۰هزار واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان احداث و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد.

رضا قادری افزود: ساکنان ۲۰۰ روستا از مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان تسهیلات مقاوم سازی را به دلیل شبهه سود بانکی دریافت نمی کنند که نیازمند ورود ویزه شورای افتای استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان میزان مقاوم سازی در شرق استان را ۶۰ و در غرب استان ۱۵ تا ۲۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: دلیل این تفاوت همان شبهه شرعی و عدم تمایل مردم برای دریافت تسهیلات بانکی است.

منبع: ایرنا

309571

مطالب مرتبط