حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران با اعلام حمایت این تشکل از نامزدی محسن مهرعلیزاده، گفت: مهرعلیزاده خاستگاه خود را اصلاح‌طلبی عنوان کرده است و در این باره دیداری هم با او داشته‌ایم و نقطه نظرات خود را اعلام کرده‌ایم اما همتی خود را مستقل عنوان کرد.
تصویر حمایت جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده

به گزارش سایت خبری پرسون، جمشید ایرانی روز سه شنبه، درباره پیشینه جبهه اصلاح‌طلبان ایران، گفت: این جبهه از سال ۷۸ با حضور ۱۹ حزب سیاسی شکل گرفت و نخستین مجموعه‌ای بود که سال ۹۱ در فضایی که شورای هماهنگی جبهه دوم خرداد از انتخابات کناره گیری کرده بود، وارد عرصه انتخابات شد. آن زمان رییس کمیته سیاسی جبهه بودم و مصطفی کواکبیان و محمد جواد حق‌شناس هم رییس و نایب رییس جبهه بودند.

دبیرکل حزب فرزندان ایران افزود: در آن فضا جبهه اصلاح‌طلبان در دیدار با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز فعالیت انتخاباتی در سال ۹۲ را کلید زد. در واقع رییس جریان اصلاحات، علی اکبر ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی اصرار داشتند تا فضای سرد آن انتخابات را تغییر دهیم. در این فضا جبهه اعتدال‌گرایان هم ورود پیدا کرد و ائتلافی میان جبهه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان شکل گرفت. در انتخابات ۹۶ هم وقتی محمدرضا عارف به عنوان رییس شورای سیاست گذاری انتخاب شد به او گفتیم ورود شما به این شورا به اعتبارتان آسیب می‌رساند.

ایرانی با دعوت به مناظره سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، افزود: او عنوان کرده است جبهه اصلاح طلبان ایران اصالت ندارد و مشخص نیست که چه کسانی هستند. به دلیل اینکه می‌خواستیم اجماعی میان اصلاح‌طلبان در انتخابات شکل بگیرد مدتی را سکوت کردیم.

وی رفتار سخنگوی جبهه اصلاحات را در این زمینه تندروانه توصیف کرد و این رفتار را مناسب ندانست.

ایرانی با انتقاد از رویکرد جبهه اصلاحات در انتخابات ۲۸ خرداد، مشارکت کم را آسیب به جمهوریت نظام توصیف کرد و گفت: مشکلی که از ۸۴ تا الان داشته‌ایم این است که همین افراد تحت عنوان عقلای اصلاح‌طلب با اشتباهات خود باعث شدند اصلاح‌طلبان در این شرایط قرار بگیرند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: جبهه اصلاح طلبان ایران برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دو گزینه عارف و پزشکیان مطرح کرده بود اما در این شرایط عارف به خاطر هجمه‌های اصلاح طلبان به انتخابات ورود نکرد و به نحوی قهر کرد و پزشکیان هم احراز صلاحیت نشد.

ایرانی رویکرد جبهه اصلاح‌طلبان ایران را حضور پرشور در انتخابات توصیف کرد و گفت: گزینه اصلی این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری محسن مهرعلیزاده است و در این باره دیداری هم با او داشته‌ایم و نقطه نظرات خود را اعلام کرده‌ایم. عبدالناصر همتی هم گزینه حزب کارگزاران سازندگی ایران است. همتی اعلام کرد که مستقل وارد انتخابات شده و نگفت که اصلاح‌طلب است اما مهرعلیزاده خاستگاه خود را اصلاح‌طلبی عنوان کرد.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران افزود: با توجه به اینکه مهرعلیزاده اعلام کرده که اصلاح طلب است و می‌خواهد دولت سوم رییس اصلاحات را ایجاد کند، از او حمایت خواهیم کرد. همتی چیزی اعلام نکرده و در دوره‌ای عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بوده است و بعد از مدتی کنار کشید. در هر صورت روی مهرعلیزاده اجماع کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

303818