واکسینه شدن 205 هزار نفر علیه کرونا در آذربایجان شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان‌شرقی از واکسیناسیون ۲۰۵ هزار نفر در استان علیه کرونا خبرداد و گفت: تاکنون ۸۲ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در استان علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.
تصویر واکسینه شدن 205 هزار نفر علیه کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، سیمین خیاط زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه واکسیناسیون گروه ۶۵ سال نیز به زودی آغاز می شود، افزود: البته برخی از روستاییان مناطق دور افتاده و عشایر در حال کوچ که دسترسی به آنها سخت بود در این گروه سنی زودتر واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: تزریق دوز اول واکسیناسیون در آذربایجان شرقی به علت کمبود واکسن بسیار کند، ولی دوز دوم با دعوت از افراد در حال انجام است.

وی یادآورشد: فاصله دوز اول تا دوز دوم بین حدود ۲۸ تا ۹۰ روز است بر این اساس نگرانی از بابت تزریق دیرهنگام دوز دوم در آذربایجان‌شرقی وجود نخواهد داشت.
خیاط زاده همچنین در مورد وضعیت کرونا و رنگ بندی آن در آذربایجان‌شرقی گفت: رنگ بندی کرونا در استان نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته در واقع ۱۲ شهرستان نارنجی و بقیه شهرستان ها زرد هستند که تبریز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی به صورت نسبی در حالت تثبیت شده قرار گرفته و روزانه ۲۲ تا ۲۵ درصد تست ها مثبت می شود که نگران کننده است و شکننده بودن وضعیت فعلی را نشان می‌دهد.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های آذربایجان شرقی فوت می‌کنند از این رو رعایت پروتکل ها نباید برای مردم خسته کننده باشد و استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی باید رعایت شود.

۸۵درصد واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال و بیش از ۸۰ درصد سالمندان بالای ۷۵ سال در آذربایجان شرقی انجام شده و واکسیناسیون گروه‌های هدف مثل بیماران خاص، جانبازان بالای ۷۰درصد، سالمندان خانه‌های سالمندان استان، کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی، آرامستان ها، پاکبانان استان و غیره انجام شده است.

منبع:ایرنا

303720