مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد:

احیای هنرهای فراموش شده توسط سند آمایش گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در سند آمایش سرزمین، توسعه احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی تعریف شده است.
تصویر احیای هنرهای فراموش شده توسط سند آمایش گردشگری

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: با توجه به موقعیت فرهنگی استان زنجان در سند آمایش سرزمین، گردشگری از اولویت‌های اصلی توسعه این استان تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این سند راهبردی احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی، حفظ و احیای آیین­، سنت­ و مراسم اقوام مختلف، معرفی و حمایت از گنجینه‌های زنده بشری، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و حوزه تمدنی، ظرفیت‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت و احیای ارزش‌­های فرهنگی، تاریخی و قومی عشایر در شهرستان طارم و ماهنشان و .... مشخص و برنامه‌های اجرایی آنها به تفکیک بخش‌ها تعیین شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت نمادها و رویدادهای ملی، منطقه‌­ای مذهبی و قومی، حفظ و احیای آیین‌ها و سنت‌­ها، استفاده از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی و.... در فصلی از سند آمایش قرار گرفته است.

ارجمند گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی گسترش صنایع دستی بومی استان درباره افزایش نرخ اشتغال و درآمد ناخالص ملی و کاهش نرخ مهاجرت، تامین امنیت سرمایه‌گذار، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل و اقامتگاه‌های بوم‌­گردی، مناطق حفاظت ­شده محیط­ زیست و آثار تاریخی فرهنگی فراوانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه گردشگری به ­دلیل ویژگی‌­های خاص خود، این قابلیت را دارد که بتواند در عرصه توسعه جایگاه اول را در برنامه‌ریزی‌ها به دست آورد، گفت: این استان قلمروهای فضایی مستعد گردشگری زیادی را دارد که بسیاری از آنها مانند گردشگری ورزشی، کشاورزی، سلامت و.... در سطح استان در حال انجام است.

منبع: فارس

303573