طبق برنامه ترسیم شده در سال ۱۴۰۰ محقق می‌شود؛

تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری در ایران خودرو دیزل/ محصولات جدید در راه بازار

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، گفت: امسال برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودرو را در دستور کار داریم؛ این رقم نسبت به ۳۷۰۰ دستگاه تولید سال گذشته، افزایش بیش از دو برابری دارد که با تحقق آن، درآمد ۳.۵ برابری حاصل از فروش را نیز در پی خواهد داشت.
تصویر تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری در ایران خودرو دیزل/ محصولات جدید در راه بازار

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد توسلی مهر، تمرکز اصلی ایران خودرو دیزل در سال جاری را افزایش تولید و استفاده از توان داخلی دانست و گفت: تمرکز بر تولید داخل محصولات سبب رشد چشمگیر در شرکت‏های زیر مجموعه ایران خودرو دیزل شد، به طوری که در چهار ماهه پایانی سال گذشته، تولید این شرکت‌ها نزدیک به پنج برابر شد.

وی افزود: در چهار ماهه پایانی سال ۹۹، سهم تولید محصولات داخلی ایران خودرو دیزل به صورت میانگین به ۹۴ درصد رسید، این در حالی است که در هشت ماهه ابتدایی سال، این میزان حدود ۴۳ درصد بوده است. بر اساس شاخص تولید، شاهد رشد ۲.۶ برابری تولید همگن و ۱.۷ برابری تولید تعدادی نسبت به سال ۹۸ بودیم. این ارقام نشان می دهد، ایران خودرو دیزل به تولید محصولات با عمق ساخت داخل بالا روی آورده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به کسب امتیاز ۷۷۴ و اخذ رتبه سوم توسط این شرکت در جلب رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، اظهار کرد: با توجه به برنامه‏‌هایی که امسال برای این حوزه با محوریت شرکت گواه در نظر گرفته‌ایم، رضایت‏مندی مشتریان ایران خودرو دیزل افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که در سال گذشته با تلاش همکاران، شاهد ارتقای رده کیفی سه محصول کشنده فوتون از ۳ به ۴ ستاره، کامیون واگن هود از ۲ به ۳ ستاره، و مینی بوس آرین از ۲ به ۳ ستاره بودیم، گفت: اتوبوس‏ شهری نیز با رده کیفی ۳ ستاره به بازار عرضه شد؛ در سایر محصولات نیز شاهد کاهش نمرات منفی بودیم.

توسلی مهر با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰، تولید ۷۱ درصدی محصولات داخلی و ۲۹ درصد محصولات مونتاژی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری، شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو دیزل نیز رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به تولید سه موتور ارتقا یافته توسط شرکت ایدم، عنوان کرد: امسال سه موتور اصلی داخلی سازی شده شامل OM364، OM355 و OM457 بر روی محصولات ایران خودرو دیزل قرار خواهند گرفت؛ همچنین هر سه این موتورها از استاندارد آلایندگی Euro 4+DPF به Euro ۵ EEV ارتقا خواهند یافت. این اقدام گامی بزرگ در راستای توسعه کیفیت محصولات و به تبع آن کاهش آلایندگی و پاسخ به انتظارات حوزه صنعت و جامعه است.

توسلی مهر گفت: کامیون واگن هود ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ با تریم جدید و موتور Euro EEV5 از محصولات جدید ایران خودرو دیزل در سال جاری هستند؛ کامیونت آترین نیز جزء محصولات جدیدی است که امسال با موتور داخلی سازی شده به بازار عرضه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه محصولات باری در بخش کشنده، دو محصول کشنده داخلی۲۶۳۰ و ۱۹۴۳ (اتاق جدید) و یک محصول کشنده CKD با گیربکس اتومات و در بخش پیکاپ، پیکاپ بنزینی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وارد بازار می شوند، مینی بوس آرین جدید و مینی بوس هفت متری با موتور یورو۵ نیز از محصولات جدیدی است که امسال تولید خواهند شد، تولید ون و آمبولانس در دستور کار قرار دارد که قراردادهای فروش آن نیز منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان این‌که تولید اتوبوس‏ آمبولانس در برنامه تولیدات سال جاری قرار دارد، گفت: نمونه اولیه این محصول سال گذشته رونمایی شد و تولید انبوه آن از ابتدای امسال آغاز می شود. همچنین امسال تولید اتوبوس برقی در برنامه‏ های ایران خودرو دیزل قرار دارد که نمونه اولیه این اتوبوس به زودی تولید و رونمایی می‏شود. بر اساس این پروژه، اتوبوس‏های ایران خودرو دیزل بر روی پلتفرم موجود، برقی خواهند شد.

303446