پرسون گزارش می دهد؛

راه حل کارشناسان برای پیروزی مقابل بحرین

کارشناسان فوتبال کشورمان راه حل هایی برای برتری تیم ملی در دیدار فردا مقابل بحرین ارائه و نکاتی را گوشزد کردند.
تصویر راه حل کارشناسان برای پیروزی مقابل بحرین

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال کشورمان فردا در دومین دیدار مرحله برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی در حالی به مصاف بحرین می رود که تا کنون موفق نشده این تیم را در خانه اش شکست دهد. از طرف دیگر پیروزی در این دیدار می تواند راه صعود به مرحله بعدی مسابقات را هموار کند.

کارشناسان فوتبال کشورمان در خصوص دیدار با بحرین صحبت هایی انجام داده اند که در ادامه آمده است:

تنوع تاکتیکی

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت تیم ملی فوتبال در مورد اینکه ایران برای صعود باید مقابل بحرین برنده باشد و این موضوع اضطراب بازیکنان تیم ملی را افزایش می‌دهد، گفت: با نگاهی به نفرات دو تیم به این نتیجه می‌رسیم که ایران به مراتب تیم بهتری نسبت به بحرین دارد اما نتیجه فوتبال در زمین مشخص می‌شود و روی کاغذ هیچ تیمی برنده نشده است. قابلیت برتری مقابل بحرین در تیم ایران وجود دارد ولی فعل خواستن باید به بهترین شکل ممکن تعریف شود. به جای نگران شدن در مورد اینکه اگر برابر بحرین برنده نشویم رویای صعود به‌عنوان تیم اول به پایان رسیده باید با حداکثر توان بازی کنیم و بازی به بازی پیش برویم. از گذشته تیم‌های عربی مثل بحرین با ایجاد حاشیه به دنبال متوقف کردن تیم ملی کشورمان بودند. شکست بحرین به دوندگی بالا، تمرکز دقیق در جریان مسابقه، رعایت دقیق خواسته‌های سرمربی تیم ملی، خلاقیت و تعصب به همراه فرصت‌طلبی بازیکنان برای رسیدن به گل نیاز دارد. ضمن اینکه باید سازمان دفاعی منسجمی داشته باشیم و فراموش نکنیم بحرین به دنبال دفاع فشرده و متراکم و استفاده از ضدحملات است. بازی بسته بحرین با استراتژی‌های مختلف در حملات گشوده می‌شود و نباید تنها به یک یا دو روش برای رسیدن به گل اتکا کرد. تنوع تاکتیکی راه شکست بحرین است.

حرکت در عمق و شوت از راه دور

حمید درخشان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی با روشی که مقابل هنگ کنگ بازی کرد می‌تواند بحرین و عراق را شکست دهد گفت: به طور حتم این کار شدنی است و ما باید امیدوار باشیم که تیم ملی ایران با شکست عراق و بحرین می‌تواند به جام جهانی صعود کند. این تیم بازیکنان پرمهره دارد که برگ برنده نسبت به تیم‌های دیگر است. سرمربی تیم هم با بیان اشکالات فنی بازیکنان آنها را برای دیدار مقابل بحرین آماده می‌کند. نکات لازم درباره حرکت در عمق شوت از راه دور، بهره‌مندی بیشتر از تکنیک ‌های فردی در دیدار بعد برای تیم‌ملی راهگشا خواهد بود.

توجه به ضد حملات بحرین

رحمان رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در مورد آخرین شرایط تیم ملی فوتبال گفت: اسکوچیچ، برگه برنده ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی است. از لحاظ نفرات و قیمت بازیکنان، هیچ چیزی کم نداریم و حتی بهتر از سایر تیم‌ها هستیم. اسکوچیچ، شناخت کافی به فوتبال ایران دارد، زیرا در صنعت نفت و تیم‌های لیگ برتری سرمربیگری کرده است.او ادامه داد: تنها نگرانی من در بازی روز دوشنبه مقابل بحرین، ضد حملات این تیم است. در دیدار با بحرین، باید هماهنگی بهتری داشته باشیم تا به مشکل نخوریم. سبک بازی تیم ملی، رفته رفته بهتر می‌شود و بازیکنان می‌توانند به نبوغ تاکتیکی خوبی برسند. نداشتن بازی‌های دوستانه، به ما ضربه وارد کرد و نتوانستیم در مقابل هنگ کنگ خوب بازی کنیم. امیدوارم با تمرکز بالا و اتحاد تیمی، بتوانیم بحرین را شکست دهیم. نباید درگیر حواشی شویم، زیرا ممکن است بحرینی‌ها روی اعصابمان بروند.

هوش بازیکنان ایران

نیما نکیسا دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در بحرین اظهار کرد: شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) در اظهارات عجیب بیان کرده که اطلاعی نداشته میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی به بحرین داده شده است. به هر حال سخنان شیخ سلمان که از ماجرای میزبانی کشورش بی اطلاع بوده، توهین و بی احترامی به فدراسیون فوتبال و مردم ایران است. دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی بعدی تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی بحرین گفت: مطمئن باشید در بازی روز دوشنبه با بحرین می توانیم با اتکا به هوش بالای بازیکنان و درایت کادر فنی پیروز شویم.

بی توجه به حاشیه ها

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد شرایط تیم ملی فوتبال گفت: احتمال دارد با ترکیبی که مقابل هنگ کنگ بازی کردیم برابر بحرین صف آرایی کنیم. دیدار با بحرین سخت است. بحرین در کشور خودش بازی می‌کند و ممکن است با شلوغ کاری، روحیه بازیکنان را از بین ببرد. دیدار‌های سخت تیم ملی، تازه شروع شده است. او بیان کرد: رقیب اصلی ما در راه جام جهانی تیم ملی عراق است. این تیم فوتبال فیزیکی بازی می‌کند. سرمربی عراق (کاتانچ) گفته بود که ایران باید برای دومی در این گروه بجنگد. امیدوارم بازیکنان با غیرت ایران، در زمین مسابقه جواب این مربی را بدهند. ما ایران هستیم و می‌توانیم هر غیر ممکنی را ممکن کنیم.

محکوم به برد هستیم

هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر بحرین بیان کرد: به نظرم این بازی مرگ و زندگی برای تیم ملی فوتبال است و یک دیدار فینال محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال محکوم به برد در همه بازی‌های خود است و ۲ بازی سخت برابر تیم‌های بحرین و عراق دارد. اگر تیم ملی فوتبال برابر بحرین شکست بخورد، در آن صورت وضعیتش سخت می‌شود. افاضلی درباره این که تیم ملی فوتبال می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت: تیم ملی فوتبال ما کیفیت فوق العاده و پتانسیل زیادی دارد. به همین علت شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

وارد حاشیه نشویم

سید مهدی سیدصالحی کارشناس فوتبال کشورمان درباره دومین بازی تیم ملی فوتبال برابر بحرین بیان کرد: تیم‌های بحرین و عراق حاشیه زیادی برای ما درست می‌کنند. البته تیم ملی فوتبال از لحاظ فنی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان خوبی نسبت به رقبای خود در اختیار دارد. تنها راه غلبه تیم‌های عربی بر حریفشان، این است که تیم ملی کشورمان را وارد حاشیه کنند. اسکوچیچ باید با بازیکنان صحبت کند و از آن طرف هم ملی پوشان ما هم تجربه زیادی دارند و بازی‌های جام جهانی را دیده اند. باید این موضوع را مد نظر خود قرار بدهند که وارد حاشیه نشوند. امیدوارم تیم ملی بازی قابل قبول ارائه کند و ۳ امتیاز دیدار با بحرین را بگیرد.

آنالیز مناسب

حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم کشورمان، در مورد بازی حساس تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 گفت: مسئله مهم در مورد بازی با بحرین این است که کادر فنی تیم ملی ایران، به خوبی حریف را برای بازیکنان آنالیز کند. نمی‌دانم در حال حاضر آنالیزور تیم ملی چه کسی است و آیا خود اسکوچیچ حریفان را آنالیز می‌کند یا اینکه تیم ملی آنالیزور دارد، ولی اعتقاد من این است که آنالیز کردن بحرین برای بازی فردا مسئله بسیار مهمی است. به هر حال کادر فنی باید برای استفاده از نقاط ضعف و قوت حریف و همچنین تاکتیک و ترکیب تیم، بهترین تصمیم را بگیرد.

303381