احمد دنیا مالی:

میخواهیم انزلی پایتخت محیط زیست ایران باشد

نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: ما می خواهیم انزلی پایتخت محیط زیست ایران باشد و همه مسئولان و دست اندرکاران باید در این زمینه تلاش کنند تا الزامات این زیرساخت را فراهم کنیم.
تصویر میخواهیم انزلی پایتخت محیط زیست ایران باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، احمد دنیامالی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه بندرانزلی به واسطه جمعیت سیال و حضور گردشگران نیازمند در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در حوزه خدمات است، اظهار کرد: با توجه به اینکه انزلی یک شهر خطی و عرضی است و در حریم و بستر تالاب و دریا قرار گرفته سرویس‌دهی به این شهر از نظر خدمات زیربنایی بسیار سخت است و در سال‌های گذشته نیز از متغیرهای بیرونی در این زمینه بسیار تاثیر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان در برابر مردم رعایت اخلاق اسلامی است، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و اساس نظام جمهوریت آن است در برابر چیزی که مردم از ما طلب می کنند باید مورد احترام و تکریم قرار گیرند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ما می خواهیم انزلی پایتخت محیط زیست ایران باشد، افزود: همه مسئولان و دست اندرکاران باید در این زمینه تلاش کنند تا الزامات این زیرساخت را فراهم کنیم در حالی که چهار سال است که تصفیه خانه شرق انزلی با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده که قابل توجیه نیست.

دنیامالی با اشاره به اینکه انتخابات یعنی پشتیبانی مردم از نظام و امام خمینی(ره) برای جمهوری اسلامی از مردم رای گرفت و از همان موقع انتخابات ما تعیین کننده بود، گفت: نظام انتخاباتی ما مردم‌پایه است و هرچقدر مشارکت مردم بیشتر باشد، نظام از قوام بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم نیازمند قوانین خاص برای اداره کشور هستیم، خاطرنشان کرد: یک تولیدکننده با هزینه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، از آن جمله مالیات بر درآمد، ارزش افزوده، ضریب استهلاک، نوسازی ماشین آلات و این در حالی است که تسهیلات ۲۰ درصدی به تولیدکننده می‌دهیم و بعد انتظار تولید در اینجاست که باید قوانین خاص برای اداره کشور در شرایط تحریم اعمال شود.

عباس حسنی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ پروژه در سطح این شهرستان به دلیل مشکلات مالی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، اظهار کرد: مبلغ قرارداد این تعداد پروژه ۴۱ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه پروژه جمع‌آوری فاضلاب‌های منتهی به شنبه‌بازار روگا در دست اقدام است، گفت: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده که در صورت تامین اعتبار مشکلات ورود فاضلاب به تالاب مخصوصا شنبه بازار روگا را می تواند رفع کند.

حسنی با بیان اینکه هشت روستا در شرق شهرستان بندرانزلی در منطقه آزاد واقع شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به تامین آب این روستاها از مخزن آب رشت و انزلی و به لحاظ کیفیت مشکلی ندارد ولی ساخت و ساز در این مناطق و احداث شهرک‌های بزرگ همچنین حضور مسافران و گردشگران باعث بروز نوسانات در این روستاها شده که باید به فکر ارتقای تاسیسات باشیم و منطقه آزاد هم می‌تواند در این زمینه مساعدت مالی داشته باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بندرانزلی، با اشاره به اینکه انزلی پرباران‌ترین شهر کشور است، تاکید کرد: با توجه به اینکه در محاصره آبی قرار گرفتیم و میزان بارش بیش از ۱۰۰۰ میلی‌متری باعث شده آبهای سطحی بالا باشد و موجب پس‌زدگی فاضلاب های خانگی شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ساخت و سازهایی که گاهی متناسب با زیرساخت‌های شهری نبوده و نیز تراکم ساخت‌وسازها باعث این مشکل شده است، تصریح کرد: مشکل اعتباری همچنین محدودیت زمین برای پروژه باعث شده تکمیل شبکه فاضلاب انزلی داستان بلندی شود که برای تسهیل آن نیازمند همکاری همه دست اندرکاران هستیم.

منبع: ایسنا

303081

مطالب مرتبط