کرونا باعث انصراف 10 هزار خدمه المپیک شد

مسئولان برگزار کننده المپیک از انصراف قطعی ۱۰ هزار نفر از خدمه المپیک از ترس کرونا خبر دادند.
تصویر کرونا باعث انصراف 10 هزار خدمه المپیک شد

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیکو هاشیموتو رئیس توکیو ۲۰۲۰ در صحبت با یکی از روزنامه های ورزشی ژاپن به تعویق انداختن بیشتر این بازی ها را رد کرد و گفت که لغو تنها در شرایط فاجعه باری اتفاق می افتد.

برگزارکنندگان امروز پنجشنبه جشن ۵۰ روز تا بازیهای المپیک را برگزار می کنند.تا نوعی شور و شوق عمومی در ژاپن ایجاد شود آن هم در شرایطی که نظرسنجی ها نشان می دهد بیشتر مردم ژاپن خواهان تاخیر یا لغو بازی ها هستند.

ژاپن در حال مبارزه با موج چهارم عفونت های ویروس کرونا است و توکیو و چندین بخش دیگر از این کشور تحت شرایط اضطراری قرار دارند.

چهارشنبه شب توشیرو موتو مدیرعامل توکیو ۲۰۲۰ به رسانه های محلی گفت که حدود ۱۰ هزار خدمه و پرسنل که برای اجرای روان این رویداد عظیم حیاتی هستند عمدتاً به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا این کار را ترک کردند.

موتو گفت: کاهش داوطلبان تاثیری در اجرای بازیها نخواهد داشت زیرا این رویداد کاهش یافته است، بنابراین تعداد افراد کمتری لازم است.

انتظار می رود اواخر این ماه پس از پایان وضعیت اضطراری در توکیو در ۲۰ ژوئن تصمیم گیری در مورد اجازه تماشاگران داخلی صادر شود.

همچنین تعداد مقامات خارج از کشور ژاپن برای حضور در این بازی ها به نصف کاهش یافته و به حدود ۷۸۰۰۰ نفر رسیده است.

هاشیموتو در مصاحبه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، بار دیگر تکرار کرد که این بازی ها در حال انجام است و برای شرکت کنندگان و عموم مردم ژاپن ایمن خواهد بود و گفت که لغو آن در واقع غیر قابل تصور است.

وی به روزنامه نیکان اسپورت گفت: اگر کشورهای مختلف در سراسر جهان موقعیت های بسیار وخیمی را تجربه کنند و تیم های اعزامی از اکثر کشورها نتوانند بیایند در این صورت المپیک را لغو می‌کنیم. اما برعکس تا زمانی که چنین وضعیتی بوجود نیاید ، بازی ها لغو نخواهند شد.

کرونا در ژاپن باعث شده است تا ۱۳ هزار نفر از جمعیت این کشور جام خود را از دست بدهند و تاکنون کمتر از ۳ درصد مردم کشور میزبان المپیک واکسن کرونا زدند.

302936