گزارش پرسون از حواشی افتتاحیه بازی‌های المپیک؛

از عدم تغییر لباس ورزشکاران ایرانی تا احتمال افزایش آمار ابتلا به کرونا

با عدم توجه برخی ورزشکاران المپیکی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال دارد وضعیت همه‌گیری کرونا تشدید و آمار مبتلایان افزایش یابد.
تصویر از عدم تغییر لباس ورزشکاران ایرانی تا احتمال افزایش آمار ابتلا به کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو در شرایط متفاوتی که متأثر از شیوع ویروس کرونا است؛ برگزار شد. برای اولین بار این مراسم برای بدون حضور تماشاگران برگزار شد و شهروندان ژاپنی حق تماشا و حضور در استادیوم ملی این کشور را نداشتند.

مراسم افتتاحیه المپیک در حالی اول مرداد برگزار شد که بازی‌ها از قبل آغاز شده بود. برخی از ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به دلیل تست مثبت کرونا مسابقات را از دست داده و باید 2 هفته در قرنطینه باشند. این وضعیت برای عبدالله روا، مجری و هادی عامل، گزارشگر کشتی از ایران نیز اجرا شده است.

احتمال افزایش همه‌گیری کرونا

ویروس شناسان در خصوص افزایش آمار ابتلا به کرونا در ژاپن و سایر کشورها به دلیل برگزاری المپیک هشدار دادند. بعد از آن که برخی از ورزشکاران بدون ماسک در رژه تیم‌های ملی حضور یافتند؛ کمیته بین‌المللی المپیک تأکید کرده که ورزشکاران باید در تمام شرایط ماسک خود را همراه داشته باشند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

ادامه حضور پرحاشیه ورزشکاران ایرانی در مراسم افتتاحیه المپیک

صمد نیکخواه بهرامی از تیم ملی بسکتبال و هانیه رستمیان از تیراندازی دو ورزشکار پرچمدار ایران در رژه تیم ملی بودند. حمل پرچم کشورها همزمان توسط یک مرد و یک زن به دلیل احترام به برابری جنسیتی صورت گرفته است. البته سه کشور این قاعده را رعایت نکردند.

برخلاف قول کمیته ملی المپیک مبنی بر عدم استفاده از لباس‌های طراحی شده برای ورزشکاران المپیکی کشور؛ همان لباس‌ها در مراسم افتتاحیه بر تن ورزشکاران ایرانی بود. علاوه بر این عدم استفاده از یک ماسک یک رنگ میان ورزشکاران نیز باعث انتقاداتی به کادر فنی تیم‌های ورزشی حاضر در المپیک بود.

شروع پرقدرت شمشیربازان ایرانی در المپیک

هر سه ورزشکار شمشیربازی ایران به مرحله بعد صعود کردند. علی پاکدامن، مجتبی عابدینی ومحمد رهبری، شمشیربازان کشورمان در اولین رقابت خود در مرحله یک شانزدهم نهایی المپیک ۲۰۲۰ بر حریفان پیروز و به مرحله بعد صعود کردند.

چالش‌های حضور ورزشکاران از کشورهایی با وضعیت نامطلوب داخلی

ترور رئیس‌جمهور هائیتی باعث آشفتگی سیاسی و اجتماعی در این کشور شده است؛ اما با این وجود گفته شده که ورزشکاران این کشور در المپیک شرکت می‌کنند.

کشور گینه نیز قبل از آغاز بازی‌ها از حضور در المپیک به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا انصراف داد. اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی عدم حضور ورزشکاران این کشور مشکلات مالی است.

افغانستان نیز از دیگر کشورهای درگیر مشکلات داخلی است که ورزشکاران آن در این دوره از المپیک حضور دارند. ضمن این که ورزشکاران این کشور در مراسم رژه لباسی بسیار زیبا با طراحی چشمگیر بر تن داشتند. همچنین ورزشکارانی از فلسطین نیز در المپیک حضور دارند.

اولین مدال طلای المپیک به چه کسی رسید؟

در رقابت‌های تیراندازی ۱۰ متر بادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیرانداز چینی با رکورد ۲۵۱.۸ به مقام نخست رسید و اولین طلای المپیک ۲۰۲۰ را بر گردن آویخت.

اولین مدال طلا برای ایران

جواد فروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد و نخستین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران و اولین مدال طلای المپیک 2020 توکیو را به ارمغان آورد.

المپیک 2020 توکیو در مراحل مقدماتی خود است و به نظر می‌رسد با عدم توجه برخی ورزشکاران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، وضعیت همه‌گیری کرونا تشدید و آمار مبتلایان افزایش یابد.

326222