پرسون گزارش می‌دهد؛

رفتار غیرعادلانه صدا و سیما در قبال 2 نامزد انتخابات/ وقتی رسانه ملی کاندیداها را الک می کند!

صدا و سیما با عدم پخش مستند انتخاباتی عبدالناصر همتی و همچنین ممانعت از ورود نماینده محسن مهرعلیزاده به برنامه گفتگوی ویژه خبری، برخلاف اهداف خود، باعث جلب توجه بیشتر به این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و مانند قبل به اعتبار خود صدمه زد.
تصویر رفتار غیرعادلانه صدا و سیما در قبال 2 نامزد انتخابات/ وقتی رسانه ملی کاندیداها را الک می کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برخلاف عنوان رسانه ملی، همواره با دیدگاه منحصر به فرد خود و گرایش‌های اصولگرایانه و در برخی مواقع تندروی‌های خاص خود به فعالیت می‌پردازد. اکنون در جریان رقابت‌ها و تبلیغات انتخاباتی نیز مجدد نوع رفتار این سازمان با دو داوطلب انتخابات برجسته شده است.

محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی دو نامزد تائید صلاحیت شده با گرایش‌های اصلاح طلبانه‌اند و همین نوع جریان فکری آنان و تضاد با صداو سیما، سبب ضایع شدن حق آنان در تبلیغات تلویزیونی شده است.

رفتار صدا و سیما با نماینده مهرعلیزاده

علی‌تاجرنیا که قرار بود به عنوان نماینده محسن مهرعلیزاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری شرکت کند، با درب‌های بسته صدا و سیما مواجه شد. مسئولین صدا و سیما دلیل این مسئله را عدم تایید امنیتی تاجرنیا و دستور ستاد انتخابات صدا و سیما اعلام کردند.

به دنبال این اتفاق، ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده، بیانیه ای صادر کرد که در آن عنوان شده است: «این رویه را می‌توان گامی دیگر در ادامه‌ی روند رقابت ناعادلانه و نابرابر دانست که صرفا در خصوص تنها کاندیدای اصلاح طلب این دوره، اِعمال می‌شود.»

سوال از مسئولین صدا و سیما این است که ورود شخصی که سابق بر این دوران محکومیت خود را گذارنده، به این سازمان چه اشکالی دارد و آیا رفتار مشابه با داوطلبان اصولگرای انتخابات نیز وجود دارد؟

عدم پخش مستند انتخاباتی همتی

عدم پخش فیلم انتخاباتی همتی توسط رسانه ملی باعث واکنش‌های بسیاری شد که چرا نباید مستند یک کاندیدای تائید صلاحیت شده منتشر شود. صدا و سیما می‌گفت که فیلم در ساعت مقرر به این رسانه تحویل داده نشده و این دلیل عدم پخش آن است.

در این رابطه همتی در توئتیر نوشت: «صداوسیما مستند انتخاباتی بنده را پخش نکرد؛ در این مستند گفته بودم: اگرعده‌ای بنده را بانی وضع موجود می‌دانند، آنها خود وضع موجودند، ضرورت تصویب FATF و ضررهای ناشی از عدم اجرای آن، برخی از دختران ایران بی واسطه حرفهایشان را زده بودند. گفتند حذف کنید، گفتم: من مخالف سانسورم»

همچنین همتی در اظهارنظری دیگری نوشت: "دوستان اصرار دارند که بنده مستند تبلیغاتی خود را در فضای مجازی پخش کنم؛ پخش مستند از طریق صداوسیما حق قانونی بنده و مردم ایران است و در تعامل با صداوسیما بر احقاق آن پافشاری می‌کنم. بنا نیست، حق را تنها داد بزنیم و بگوییم نشد، تلاش می‌کنم حق اجرا شود."

واکنش دوم همتی این شائبه را که وی به سانسور و هماهنگی با صدا و سیما تن داده است را منعکس می‌کرد. اما شب گذشته در نهایت این مستند توسط ستاد انتخاباتی وی منتشر شد.

بعد از حضور همسر همتی در تلویزیون و صحبت راجع به همسرش و استقبال از این برنامه توسط مخاطبان، به نظر می‌رسد ممانعت از پخش مستند وی، شبهاتی در خصوص مواضع صدا و سیما علیه برخی داوطلبان را نشان می‌دهد.

گفتن و نوشتن از اقدامات صدا و سیما چندان فایده‌ای ندارد؛ این سازمان در طی سال‌ها به هیچ وجه پاسخگوی مخاطبان خود نبوده و حال با تضییع حقوق برخی نامزدها، رویه جدید خود را مشخص می‌کند.

302890