جاری شدن دوباره آب در لوله کشی روستای انقلاب دزفول

اسماعیل غلامی دهیار روستای انقلاب دزفول گفت: طی ۱۰ روز گذشته، شاه لوله این روستا برای چندمین بار دچار شکستگی شده که این امر منجر به قطع شدن چندباره اشتراک آب اهالی شده است.
تصویر جاری شدن دوباره آب در لوله کشی روستای انقلاب دزفول

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، او با بیان اینکه گلزار شهدای روستای انقلاب بین شهر‌های میانرود، امام و روستای انقلاب مشترک است که مسیر ورودی آن از ابتدای شیوع کرونا به منظور جلوگیری از حضور مردم در آرامستان‌ها با موانع بتونی بسته شد، افزود: این مسیر محل تردد و دسترسی به زمین‌های کشاورزی نیز بود که با مسدود کردن آن، کشاورزان برای تردد و حمل بار گندم و چغندرقند مجبور شدند با خودرو‌های سنگین از روی شاه لوله روستا عبور کنند.

غلامی با اشاره به این نکته که شاه لوله این روستا مربوط به ۴۰ سال پیش است که باید به طور کامل تعویض شود، اظهار داشت: تردد خودرو‌های سنگین از روی شاه لوله منجر به شکستن آن و قطعی اجباری آب اهالی می‌شود به طوری که در روز‌های اخیر از صبح تا شب آب آشامیدنی اهالی قطع و هشدار‌های لازم برای آبگیری داده شد.


مصطفی اسماعیل سالم مدیر امور آب و فاضلاب دزفول نیز در این خصوص گفت: یک شاخه شاه لوله این روستا شکسته بود که با تلاش نیرو‌های آبفا و همکاری دهیاری و بخشداری از ساعت ۱۸ دیروز تا ۲۴ مشکل برطرف شد که علت شکستگی ممکن است به علت فرسودگی لوله و عبور ماشین آلات سنگین از روی لوله باشد.

او با اشاره به اینکه این حادثه برای دومین بار در ۲ هفته گذشته اتفاق افتاده است و در این مدت با تانکر به اهالی آبرسانی شده است، تصریح کرد: هزینه انجام هر عملیات حفاری و تعویض یک شاخه و رفع شکستگی و پرکردن محل حفاری حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد.

روستای انقلاب دزفول با حدود ۲ هزار نفر جمعیت ۶۴۳ خانوار و ۶۲۴ اشتراک آب دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302824