آزادی ورود مرغ به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نباید به‌هیچ عنوانی اجازه داد که شبکه توزیع کالا دچار مشکل شود، گفت: برای حل مشکل کمبود مرغ در بازار استان ورود مرغ برای جبران کمبود در این حوزه آزاد شود.
تصویر آزادی ورود مرغ به چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال وبختیاری، اقبال عباسی ۱۲ خردادماه در جلسه کمیسیون ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در بحث تامین مرغ در استان، اظهار کرد: کمبود مرغ در استان مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده، متولی مباحثی مانند جوجه‌ریزی، تامین نهاده طیور و کشتار مرغ وزارت جهادکشاورزی است و موضوع نظارت بر توزیع مرغ نیز سازمان صمت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید و کشتار روزانه ۸۰ تن مرغ در استان جوابگوی نیاز شهروندان است، بیان کرد: اگر میزان تولید جوابگوی نیاز روزانه نباشد باید جلوی خروج مرغ از استان را بگیریم و بحث واردات مرغ را نیز پیگیری کنیم، همچنین باید نظارت بیش‌تری بر تولید و عرضه مرغ صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به‌هیچ عنوانی اجازه داد که شبکه توزیع کالا دچار مشکل شود، گفت: برای حل مشکل کمبود مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری باید ورود مرغ برای جبران کمبود در این حوزه آزاد شود، همچنین نیروی انتظامی و تعزیرات نظارت خود را برای جلوگیری از خروج مرغ از استان تشدید کنند.

عباسی تصریح کرد: نظارت بر بازار مرغ در حوزه‌های جوجه‌ریزی، عرضه مرغ به کشتارگاه و توزیع در سطح فروشگاه باید به‌صورت شبانه‌روزی با حضور فیزیکی بازرسان و با روش‌های گوناگون انجام شود.

وجود مشکل در بحث تولید و عرضه مرغ در چهارمحال و بختیاری

الله‌کرم نصیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در تولید و عرضه مرغ مشکلاتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: استان‌های مجاور نیز مشکلات بسیاری در تامین مرغ دارند، اکنون مرغ در این استان‌ها با قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: شاهد خروج مرغ تولیدی از چهارمحال و بختیاری به استان‌های مجاور هستیم، پیشنهاد می‌شود برای نظارت بیشتر در توزیع مرغ سامانه رهتاب در استان راه‌اندازی شود.

منبع:ایسنا

302822