مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بیش از ۲۹۰ کودک چشم انتظار حمایت خیرین هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خیرین به عنوان حامی کودکان از ۶۶۹ کودک نیازمند در حال حمایت هستند اما ۲۹۳ کودک دیگر در استان زنجان نیازمند حمایت هستند.

تصویر بیش از ۲۹۰ کودک چشم انتظار حمایت خیرین هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۴ خیر ۶۶۹ کودک نیازمند را تحت پوشش قرار داده‌اند، گفت: خیرین شهرستان زنجان بیشترین مشارکت را بین سایر شهرستان‌ها داشته‌اند.

او افزود: در ایام کرونا نیز خیرین زنجانی مشارکت فعالانه‌ای در جهت دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر داشتند به طوری که در پویش ایران همدل به مناسبت ماه رمضان و در رفع مشکلات معیشتی مددجویان بهزیستی ۱۰ هزار و ۴۲۴ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و در بین مددجویان توزیع شده است.

محمدی به طرح هر کارمند حامی کودکان نیازمندان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بازاریان، خیرین، صاحبان صنایع و عموم مردم کارکنان دولت نیز می‌توانند در اجرای این طرح و حمایت از کودکان نیازمند مشارکت کنند و در حال حاضر نزدیک به ۱۳۷ نفر کارمند جهت کمک بهزیستی در طرح شکرانه سلامت مشارکت ماهانه دارند.

او با بیان اینکه اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، افزود: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند، ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302617