رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان؛

قیام خونین 15 خرداد نقطه عطفی برای شروع انقلاب بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه قیام خونین 15 خرداد نقطه عطفی برای شروع انقلاب بود، گفت: پیروزی امام خمینی، معمار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل حکومت طاغوتی و شیطانی شاهنشاهی تنها با سلاح ایمان محقق شد.
تصویر قیام خونین 15 خرداد نقطه عطفی برای شروع انقلاب بود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی ناصر در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی پرسون با بیان اینکه قیام خونین 15 خرداد در سال 1342 در حقیقت نقطه عطفی برای شروع انقلابی بود که در سال 57 به ثمر نشست، تصریح کرد: جرقه‌های انقلاب بزرگ در همان روز ماندگار و تاریخی زده شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امام خمینی از لحاظ مسائل سیاسی، فقهی، فلسفه و عرفان یک شخصیت کامل بودند، تصریح کرد: اشخاصی که در حوزه امام‌شناسی سررشته دارند به این مسئله اذعان کردند که شخصیت امام دهها سال بعد شناخته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر با اشاره به اینکه مردم زمانی که امام از دنیا رفت با شور و اشتیاق فراوان ایشان را تشییع کردند و در مراسم تشییع جنازه ایشان حضور پررنگ و پرشوری را رقم زدند، افزود: علت این رویداد آن بود که امام شخصیت خدایی و معنوی بالایی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه روز ۱۵ خرداد مصادف با ارتحال حضرت امام است، ادامه داد: چنین روزی به فرموده رهبر کبیر انقلاب برای همه ما روزی عزیز است و ایشان این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران عنوان کرد: زمانی که انقلابی اتفاق می‌افتد وجود چند اصل و پایه برای آنها حایزاهمیت است تا آن انقلاب استمرار داشته و به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب 3 ستون و پایه اصلی وجود داشت که منجر به موفقیت و پیروزی آن شد، افزود: ستون‌های پیروزی انقلاب اسلامی نخست بحث رهبری بوده، بعد از آن مردم و در آخر هدف و ایدئولوژی بوده است.

وی به دوران حکومت طاغوتی و شیطانیه پهلوی اشاره و تصریح کرد: آن زمان کشور، شاه، نخست وزیر و کارگزاران آن کاملا وابسته به کشورهای استعمارگری همچون انگلستان و آمریکا بودند و حتی اجازه تعویض یک فرمانده را بدون اجازه سفیر انگلیس و آمریکا نداشتند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شخصیت والامقامی همچون امام راحل نسبت به وضعیت موجود در کشور احساس تکلیف کردند و نسبت به مبحث جریان لایحه کاپیتولاسیون و مسایل ایالتی اعتراض کردند، افزود: این اعتراض امام منجر به دستگیری ایشان شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر ادامه داد: امام نسبت به وضع موجود اعلام خطر کردند و همه روحانیون و مردم را آگاه کردند که این حکومت طاغوتی و شیطانی در حال نابود کردن هویت ملی است.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف و نجیب ایران پس از دستگیری امام به عنوان اعتراض در قم، تهران و ورامین جمع شدند و با شعار یا مرگ یا خمینی به سمت بیت امام حرکت کردند عنوان کرد: در این حرکت مردم خیل کثیری از آنها به مقام والای شهادت نائل شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جرقه انقلاب در همان روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ زده شد ادامه داد: در حقیقت این روز نقطه عطفی برای شروع انقلابی بود که در سال ۵۷ به ثمر نشست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خاطرنشان کرد: امام با وجود کهولت سن و قلبی بیمار با یک درایت توانست در آن بهبوهه اوایل انقلاب، حکومتی که ادعای قدمت 2500 را داشت بدون سلاح و مسائل نظامی و در حالی که از سوی کشورهای استعمارگر حمایت و پشتیبانی می شد به نوعی به زمین زند.

فاطمه شمشیرگر_استان زنجان

302526