اختصاص 13 میلیارد ریال به مرمت قنوات میامی سمنان

رئیس جهاد کشاورزی میامی از بروز خسارات سیل و خشکسالی به قنوات شهرستان خبر داد و گفت: احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در دست اقدام است.
تصویر اختصاص 13 میلیارد ریال به مرمت قنوات میامی سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، علی اصغر محمدی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه قنات یکی از شاهکارهای به‌جا مانده از نسل قدیم بوده است و شاید به جرأت بتوان گفت زندگی در بسیاری از مناطق ایران به لطف وجود قنات پایدار مانده است، تاکید کرد: خشکسالی‌ها و سیلاب‌های اخیر به خصوص در کلاته‌های شرقی و بخش مرکزی و روستاهایی مانند ارمیان به قنوات که تأمین کننده مهم آب در شهرستان میامی هستند، آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال در سال گذشته به اتمام رسید، تاکید کرد: خوشبختانه به واسطه تعامل بسیار مطلوب بین دستگاه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و مخصوصاً مردم میامی، مشکل کم آبی در این منطقه کمتر احساس می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه پدیده نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های برقی و استقبال کم نظیر مردم میامی نمونه بارز همکاری مردم است، ابراز کرد: در سال جاری هم احیا و مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات به اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در دست اقدام و اجرا است.

طرح ملی مرمت و بازسازی قنوات در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۷۷ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ردیف اعتباری خاص برای آن ایجاد شد همچنین در کنار این طرح‌ها از طریق ردیف‌های اعتباری استان‌ها نیز مبالغی برای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص یافت.

منبع:مهر

302338