مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی:

هنرمندان عاشیق آذربایجان‌غربی از امکانات فضای مجازی غافل شدند

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: هنرمندان عاشیق آذربایجان‌غربی تاکنون از« امکانات فضای مجازی » بسیار غفلت کرده‌اند.
تصویر هنرمندان عاشیق آذربایجان‌غربی از امکانات فضای مجازی غافل شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، داریوش علیزاده در برنامه« عاشیقلار آخشامی » کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان‌غربی از غفلت هنرمندان عاشیق استان در« استفاده از امکانات فضای مجازی» با هدف معرفی استعدادها و هنر خودشان به جهانیان انتقاد کرد و اظهار داشت: با توجه به امکانات گسترده ای تبلیغاتی در جهان امروز و استفاده راحت از این دستاوردهای تکنولوژی بایستی هنرمندان عاشیق حضور موثر و مستمر در فضای مجازی داشته و انعکاس فعالیت‌های هنری خود در این محیط را افزایش دهند.
وی افزود: کشورهای جهان با بهرهگیری از امکانات خود در فضای مجازی از« کاه کوه » می‌سازند و با مصادره بی‌صدای داشته‌های فرهنگی سایر کشورها آن را به نام خودشان در جهان معرفی کرده و بهره‌برداری فرهنگی میکنند و این در حالی است که ما بر روی کوهی بسیار عظیم از فرهنگ گذشته مان ایستاده ایم اما در معرفی آن به جهانیان غفلت کرده‌ایم که این مسئله در عرصه موسیقی عاشیقی استان آذربایجان‌غربی نیز بسیار مشهود است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان عاشیق در فضای مجازی و ارائه آثار هنری در آن ضمن معرفی این نوع از موسیقی به جهانیان که ریشه در آداب و رسوم و سنت‌های این منطقه دارد؛ باعث اشتغال‌زایی و کسب درآمد بیشتر برای هنرمندان این عرصه می‌شود و در معیشت آنها نیز بسیار موثر است.

« عاشیقلار آخشامی » از برنامه‌های کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان‌غربی است که با هدف آشنایی مردم، به خصوص جوانان با این نوع از موسیقی محلی آذربایجان، از ۱۰ سال گذشته در قالب کنسرت موسیقی هر هفته در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

302357