تکذیب تعطیلی 2 روزه‌ صنایع سمنان برای کاهش خاموشی‌ها

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، تعطیلی دو روزه‌ی صنایع در هر هفته را تکذیب کرد و گفت: تعطیلی دو روزه واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور کاهش خاموشی ها شایعه است.
تصویر تکذیب تعطیلی 2 روزه‌ صنایع سمنان برای کاهش خاموشی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه بررسی وضعیت پایداری و مدیریت مصرف انرژی در استان در سالن یادگار امام (ره) با اشاره به برگزاری شبانه این جلسه‌ی فوری و اضطراری اظهار کرد: از تشکیل جلسات فوری و انقلابی، حتی اگر در نیمه شب هم باشد، استقبال خواهیم کرد، اما آنچه مهم است ثمر بخشی و نتیجه دهی اینگونه جلسات است.

وی اضافه کرد: هر تصمیمی که در جلسات اتخاذ می‌شود باید اجرایی شود و ما به عنوان مدیران اجرایی، باید تصمیم بگیریم و آن را اجرایی کنیم و اگر تصمیمات ما اجرایی نشود، اشکالی است که بر ما وارد است.

خجسته پور تصریح کرد: تولید برق در کل کشور با کمبود مواجه است و وزارت نیرو مجبور است بر اساس برنامه‌ریزی و جدولی مشخص در کل استان‌های کشور اعمال خاموشی کند و بر همین اساس سهمیهای نیز به استان سمنان اعلام شده که ما موظف به اعمال آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان سمنان، حوزه‌های مختلفی همچون صنعت، اداری، کشاورزی، خانگی و... را دربرمی‌گیرد، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که حداقل قطعی برق را در مشترکین خانگی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: بر اساس توافقات انجام شده در کمیسیون کارگری باید برنامه‌ منظم خاموشی واحدهای صنعتی استان بر اساس یک روز خاموشی کامل در هفته تنظیم و اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در این جلسه، نشانه‌ی دغدغه‌مندی مسئولان نسبت به مردم است، اظهار کرد: همگی ما به‌عنوان‌ مدیران دولتی وظیفه داریم تا نارضایتی های عمومی به حداقل ممکن برسانیم و دغدغه های مردم را برطرف کنیم.‌

خجستهپور تاکید کرد: تصمیم‌گیری در انجام امور بر عهده‌ی شخص مدیر است و لذا در تصمیم‌گیری و اجرا کسی را دخیل نمی کنیم، چون ما مسئول هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از شرکت توزیع برق خواست برای مدت یک هفته برنامه‌ی خاموشی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی را بر اساس یک روز تعطیلی کامل در طی هفته تنظیم و به‌صورت گسترده اطلاعرسانی کنند.‌

وی با بیان اینکه تعطیل و خاموشی دو روزه‌ی صنایع در طی هفته، شایعه است اظهار کرد: از آنجا که این احتمال وجود دارد که در آینده مجبور به اعمال خاموشی‌های بیشتر شویم، لذا لازم است تا حوزه وزارت نیرو با مدنظر قرار دادن اعتراضات مردمی ، بدین منظور برنامه بلند مدت داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: خریداری ژنراتور و ظرفیت‌های تولید برق، همه ساله در سطح دستگاه‌های اجرایی استان مطرح می‌شود، اما لازم است تا امسال به‌صورت جدی به این سمت و سو حرکت کنیم.‌

وی اضافه کرد: به‌منظور اجرای بخشنامه‌ی پدافند غیرعامل، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، مکاتبه ای با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لزوم خریداری ژنراتور و مولد انرژی در سطح ادارات داشته باشد.‌

خجسته پور تصریح کرد: مدیران بمنظور انجام وظایف محوله ، منتظر ابلاغ صورتجلسه ی مکتوب نباشند و برگزاری این جلسه را به معنای ابلاغ صورتجلسات بدانند.‌

منبع:ایسنا

301856