در نشست خبری عنوان شد؛

راه اندازی ۶۰ درصد طرح های اشتغال زایی کمیته امداد در روستاها

عبدالملکی بیان کرد: حدود ۶۰ درصد طرح‌های اشتعال در روستا و ۴۰ درصد در شهرها راه‌اندازی شده است.
تصویر راه اندازی ۶۰ درصد طرح های اشتغال زایی کمیته امداد در روستاها

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌ های سال ۱۴۰۰ این نهاد گفت: در این سال برای ۳۰۰ هزار فرصت شعلی برنامه ریزی شده و برای ایجاد اشتغال مطرح شده بیش از یازده میلیارد تومان در نظر گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد این آمادگی را دارد برای اشتعال خانگی و اشتغال خرد خانگی کل کشور را بر عهده بگیرد؛ این موضوع بارها مطرح شده اما متاسفانه هنوز در این خصوص دولت پاسخی به کمیته امداد نداده است.
وی اضافه کرد: به رییس جمهور دولت بعد هم اعلام می‌کنیم این آمادگی را در صورت تامین اعتبار در شش ماه پایان سال ۵۰۰ هزار شغلی ایجاد کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه ۴۰۰ مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین راه‌اندازی شده است، گفت: هم‌ اکنون ۳۰۰ کارآفرین حرفه‌ای کشور در قالب راهبرین شغلی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در کمیته امداد زمینه و فرصت را برای کارآفرین جهادی در کمیته امدا آماده شده و حدود هزار و ۳۵۰ جوان کارآفرین جهادی با ما همکاری دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با امحال وام‌های قرص الحسنه به مدت سه ماه، پرداخت وام‌های مجدد و کمک‌های بلاعوص سعی شد به مشاغل زیان دیده یاری رسانی کنیم و امروز این‌ مشاعل به حالت عادی برگشته است.

وی بیان کرد: حدود ۶۰ درصد طرح‌های اشتعال در روستا و ۴۰ درصد در شهرها راه‌اندازی شده است.

عبدالملکی درباره تسهیلاتی پرداختی به مددجویان گفت: طبق قانون برای هر شغل ۵۰‌ میلیون تومان پرداخت خواهد شد اما طی جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور پس از توضیحاتی قول پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان داده بودند که هنوز به ما ابلاغ نشده است؛ میانگین پرداختی‌های ما با توجه به طرح‌های توجیهی ۳۸ میلیون تومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۸ فعالیت‌های دانش‌بنیان در کمیته امداد شروع به فعالیت کرد و برای مدیریت این حوزه جدیدی راه‌اندازی شد؛ همچنین صندوق نوید برای توسعه مشاغل نوین و دانش بنیان راه‌اندازی شد.

وی درباره ارائه تسهیلات به دانشجویان گفت: برای دانشجویانی که مایل به کسب و کار هستند تسهیلات ویژه‌ای در اختیار ان‌ها قرار داد خواهد شد و کسانی که به دنبال استخدام هستند با ارتباطی که صورت گرفته به کارفرمایان معرفی خواهند شد.

وی گفت: طی روزهای آینده تفاهم‌نامه با شرکت‌ ملی مناطق خیز جنوب امضاء شده که ۱۰ درصد از کل نیروی کار در شش استان از مددجویان کمیته امداد باشند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت می‌توانند بخشی از مسئولیت‌ها در حوزه اشتغال را به کمیته امداد برعهده کمیته امداد بگذارد، گفت: کمیته امدا این آمادگی را دارد که سازمان ملی اشتغال را راه‌اندازی کنند. ۵۶ هزار خانواده در برنامه کمیته امداد خودکفا شدند.

عبدالملکی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه از سال ۱۳۹۶ شروع شده است، گفت: تعداد اشتغال جدید در این چهار سال ۶۹۳ هزار فرصت شعلی است که حدود یک سوم کل اشتغال ایجاد شده در کشور است؛ درآمد خالص کل طرح‌ها در این چهار سال ۳۷ هزار و ۳۰۰ میلارد تومان بوده است.

ساراپیرانه

انتهای پیام/

302139