امضای 7000 تفاهم‌نامه برای کاهش مصرف برق در بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: هفت هزار تفاهم‌نامه با مشترکان در حوزه کشاورزی، صنعتی، تجاری و عمومی و اداری برای کاهش مصرف برق در استان بوشهر امضا شده است.
تصویر امضای 7000 تفاهم‌نامه برای کاهش مصرف برق در بوشهر

به گزارش پرسون از بوشهر، غلامرضا حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه مدیریت بحران وزارت نیرو توانستیم حدود ۱۲۰ میلیارد ریال پروژه را برای جزیره خارگ اجرا کنیم که نقش مهمی در بهسازی شبکه توزیع خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال خاطرنشان کرد: پروژه اول پیشرفت خوبی دارد و پروژه دوم نیز به زودی با تعیین پیمانکار اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: تکمیل این دو پروژه باعث می‌شود تا پایداری خوبی را در شبکه توزیع نیروی برق خارگ شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دنبال این هستیم که در زمینه تولید هم به پایداری مناسبی برسیم و با همراهی شرکت نفت بتوانیم پایداری بیشتری را شاهد باشیم.

حشمتی تاکید کرد: در جزیره فارسی هم مصوبه‌ای برای اجرای طرح‌های حوزه برق داشته‌ایم و پروژه شبکه داخلی و روشنایی جزیره فارسی هم آکنون دارای پیشرفت ۸۵ درصدی است که به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

تغییر ساعت کار برای کاهش مصرف برق

وی افزود: برای عبور از پیک بار تابستان که یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان برق است کارهای خوبی صورت گرفته است و با همکاری و همراهی در استان تغییر ساعت کاری ادارات رقم خورد تا پیک بار کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: ساعت کاری ادارات به ساعت ۱۳ تغییر یافته و این موضوع باعث کاهش ۴۰ مگاواتی مصرف برق در ساعات اوج شده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان دیماندی در حوزه کشاورزی، صنعتی، تجاری و عمومی خبر داد و افزود: با این تفاهم مقرر شد که این مراکز ساعت کاری خود را تغییر داده و در ساعات اوج مصرف، کمترین دستگاه‌ها را در مدار داشته باشند.

امضای ۷۰۰۰ تفاهم‌نامه

حشمتی ادامه داد: حدود هفت هزار تفاهم‌نامه در استان بوشهر برای این منظور بین مشترکین و شرکت توزیع برق استان امضا شده است و این موضوع باعث می‌شود تا در ساعت پیک مصرف ۸۰ مگاوات مصرف برق کاهش یابد.

وی بیان کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه و کاهش میزان مصرف برق در ساعات اوج بار، پاداش‌هایی در قبال این همکاری به مشترکان داده می‌شود.

استفاده از مولدهای خودتامین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: در زمینه مولدهای خود تأمین و ژنراتورها هم کارهای خوبی صورت گرفته و این تولیدکنندگان برق در ساعات پیک بار وارد شبکه می‌شوند و به تأمین برق کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸ مولد خود تأمین در استان وارد همکاری شده بودند که امسال ۲۳ مولد قرارداد امضا کرده و در ساعات پیک بار به ما کمک می‌کنند.

۷۰ درصد مصرف در خانه‌ها است

حشمتی گفت: ۷۰ درصد از مصرف برق استان بوشهر مربوط به بخش خانگی است و انتظار داریم مردم بیشترین همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته باشند و در ساعات اوج بار، از دستگاه‌های برقی کمتری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با صرفه‌جویی حدود ۱۰ درصدی توسط مشترکان برق می‌توانیم تابستان را بدون خاموشی برق پشت سر بگذاریم.

کولرهای اضافی خاموش شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: انتظار نداریم که مردم در این تابستان گرما را تحمل کنند، تنها کافی است که مشترکان کولرهای اضافی را خاموش کنند و در روز از نور طبیعی استفاده کنند.

وی افزود: قرار دادن کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه علاوه بر اینکه دمای مطبوع را تأمین می‌کند باعث می‌شود تا مصرف برق نیز به میزان بسیار زیادی کاهش یابد.

منبع:مهر

302124