لزوم مانع‌زدایی از پروژه‌های تامین آب بوشهر

استاندار بوشهر گفت: هم اکنون طرح‌های زیر ساختی تامین در شهرها و روستاهای این استان در دست اجرا است که تسریع در تکمیل آنها در اولویت قرار دارد و هرگونه مانع تراشی در اجرای این پروژه‌ها ممنوع است.
تصویر لزوم مانع‌زدایی از پروژه‌های تامین آب بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است اظهار داشت: در زمان حاضر ۲ پروژه آب شیرین کن با ظرفیت بالا در بوشهر در دست اجراست و با وارد مدار شدن این پروژه‌ها وضعیت آب در شهرها به پایداری مطلوب می‌رسد.

استاندار بوشهر ادامه داد: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر استان و ضرورت تامین آب مورد نیاز مردم پیگیری قطع انشعاب‌های غیرمجاز بویژه خانه باغ‌ها در دستور کار و اولویت قرار دارد و هیچ اغماض و چشم‌پوشی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار بوشهر بیان کرد: برای پایداری شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در دست اجرا است که بخشی از آنها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.

گراوند با اشاره به پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم و نقش آن در تأمین آب شهرها و روستاهای شهرستان جم تصریح کرد: لازم است برای سرعت بخشی این پروژه همه ‌راهکارهای لازم مورد توجه قرار گیرد تا مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف شود.

وی تاکید کرد: مدیران آب و فاضلاب در شهرهای استان بوشهر مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهرها و روستاها پاسخ دهند.

استاندار بوشهرتصریح کرد: موضوع انتخابات روی مسائل و مشکلات تأمین آب شرب استان تأثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان بخش برسیم جلسه‌ها و پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

گراوند، استفاده پساب تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهرها را ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تامین آب باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تامین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد تأکید کرد: با توجه به به وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تامین آب در شهرها و روستاها نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.

منبع:ایرنا

305451