کم شدن سهمیه خاموشی بوشهر

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: با صدور مجوز انتقال برق مازاد شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به شبکه برق سراسری در روز‌های آینده خاموشی‌ها در استان کاهش چشمگیری می‌یابد.
تصویر کم شدن سهمیه خاموشی بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری‌های نمایندگان استان و هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان، مجوز انتقال برق مازاد شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به شبکه برق سراسری صادر شده است و در روز‌های آینده خاموشی‌ها در استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

او با بیان اینکه در استان بوشهر کمبود تولید برق نداریم، افزود: با توجه به وجود نیروگاه اتمی و نیروگاه‌های دیگر در استان، مازاد بر مصرف استان، برق تولید می‌شود و در اختیار هموطنانمان قرار می‌گیر، حق مردم ما این نیست که با سوءمدیریت مسئولین دچار سختی دوچندان شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خاموشی‌ها دو بُعد دارد، اول اینکه طول عمر تجهیزات توزیع به شدت کاهش پیدا می‌کند و با اولین مشکل مانند بارندگی دچار آسیب می‌شوند و خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد خواهد شد، از طرف دیگر قطعی‌های مکرر برق خسارت فراوانی به اموال مردم وارد خواهد کرد که شرکت‌های بیمه پاسخگوی زیان مشترکین نیستند.

جمیری عنوان کرد: مشکل تولید نداریم، مشکل سوء مدیریت داریم، ما در توازن تولید و مصرف برتری داریم و این خاموشی گسترده و بی ضابطه هیچ محلی از اعراب ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

301380