وزیر راه خبر داد:

بسته شدن پرونده مسکن مهر؛ به زودی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی پروژه بزرگ عمرانی نیمه تمام سنواتی در بخش راه و شهرسازی در کشور گفت : بخش عمده این پروژه ها طی هشت سال گذشته به سرانجام رسیده و تکمیل مابقی رو به پایان است.
تصویر بسته شدن پرونده مسکن مهر؛ به زودی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح جاده هشتگرد- طالقان و یک هزارو۷۰۸ واحد مسکونی مهر البرز بیان داشت: بخشی از این پروژه ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال از زمان آغاز عملیات آنها می گذرد که تعدادی از آنها طی هشت سال گذشته تاکنون تکمیل شده و تلاش ها بر تکمیل مابقی تاپایان دولت تدبیر و امید معطوف شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سه سال گذشته با حمایت سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات این وزارتخانه نسبت به سال های ماقبل سه برابر شد که به پشتوانه این حمایت مالی توانستیم بخشی از پروژه های عمرانی سنواتی را از جمله جاده طالقان که ۲۱ سال از آغاز آن می گذرد، تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بستر را برای آغاز پروژه های جدید در حیطه کاری خود در کشور فراهم کرده و تلاش ها براین است تا دست دولت آینده برای اجرای پروژه های جدید باز باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: حمایت های سازمان برنامه و بودجه از بخش راه و شهرسازی موجب شد تا سالانه یک هزار کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شود.

وی تاکید کرد که یک برنامه ریزی جامع برای ساخت پروژه های جدید عمرانی در بخش راه بین شهری و روستایی کشور انجام شده که نقش موثری در روان سازی فعالیت ها در این بخش دارد.

بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر کشور تنها تکمیل ۳۰ هزار واحدها آنها باقی مانده است ،گفت: تلاش بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان کار دولت دوازدهم معطوف شده است.

وی ادامه داد: از کل مسکن مهر کشور ۷۷۰ هزار واحد آنها در دولت دهم ساخته شد و مابقی در دولت تدبیر و امید ساخته و تکمیل شده است.

اسلامی بیان داشت: البته تمام سرانه های مسکن مهر کشور شامل مدرسه سازی ، مسجد، آب ، برق ، گاز و سایر امکانات رفاهی و زیر بنایی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی تاکید کرد که افتتاح حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر کشور معطل تامین انشعابات آب و برق است که قرار است وزارت نیرو در اسرع وقت این نیازها را تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت : اکنون در راستای رونق مسکن و تامین نیاز محرومان ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در کشور در دست انجام است.

وی درخصوص اهمیت جاده طالقان بیان داشت: این مسیر در واقع یک جاده گردشگری محسوب می‌شود و نقش موثری در رونق گردشگری طالقان دارد که با اهتمام وزارت راه و شهرسازی پس از ۲۱ سال تکمیل شد.

301876