مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای البرز بازداشت شد

دادگستری استان البرز در خصوص پرونده فساد در برق منطقه‌ای البرز، اعلام کرد: در این پرونده ۱۲ نفر بازداشت شده‌اند که سه نفر از آنها پرسنل شرکت در البرز و تهران بوده‌اند و هر یک از این سه کارمند حدود پنج میلیارد تومان و واسطه‌ها نیز مبلغی از ۳۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان اخذ کرده‌اند که تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی شوه دهنده به ۴۰ مورد می‌رسد.
تصویر مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای البرز بازداشت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، در پی انتشار خبری در خصوص «بازداشت مدیرعامل سابق اداره برق منطقه‌ای استان البرز و ۹ نفر دیگر در این رابطه» و ایجاد این شائبه که ۹ نفر از افراد بازداشتی از کارکنان اداره برق استان بوده‌اند توضیحات تکمیلی زیر در این خصوص اعلام می‌شود: تعداد افراد بازداشتی ۱۲ نفر است که سه نفر از پرسنل شرکت در البرز و تهران و ۹ نفر از واسطه‌ها در خارج از شرکت بودند و این ۹ نفر سمتی در شرکت برق ندارند.

دو نفر از کارکنان برق استان البرز و یک نفر از کارکنان برق استان تهران از کارکنان بودند؛ این افراد از طریق واسطه‌هایی که هیچ یک از آنها کارمند برق نبودند از متقاضیان انشعاب برق با مگاوات بالا، _ که اغلب از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی و بعضا از اشخاص حقیقی بودند _ با عنوان مشاوره و یا پیگیری، وجوهی را به صورت غیرقانونی اخذ می‌کردند که جمع مبالغ اخذ شده به عنوان رشوه تاکنون ۲۰میلیارد تومان بوده است.

هر یک از این سه کارمند حدود پنج میلیارد تومان و واسطه‌ها نیز مبلغی از ۳۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان اخذ کرده‌اند که تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به ۴۰ مورد می‌رسد.

مجموعا تاکنون۱۲متهم تعقیب و تحقیق شده است و به جز یک نفر که حدود دو ماه است در بازداشت قرار دارد بقیه متهمان پس از بازداشت و انجام تحقیق با توجه به تکمیل تحقیقات فعلا با قرار تامین متناسب آزاد شدند.

بازداشت و جرایم تعداد معدودی از کارکنان یک اداره نافی تلاش سایر کارکنان خدوم آن مجموعه نیست؛ هر چند ضرورت افرایش نظارت‌های درون سازمانی را چند برابر می‌کند.

منبع:ایسنا

301817