هنوز ارز‌ها به دست خوش خبر در ایتالیا نرسیده‌اند

یک هفته بعد از ضبط یوروهای همراه سرپرست تیم ملی والیبال در فرودگاه ، هنوز ارزی به خوش خبر در ایتالیا نرسیده است.
تصویر هنوز ارز‌ها به دست خوش خبر در ایتالیا نرسیده‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون، وضعیت تیم ملی والیبال خیلی پیچیده و سخت شده است. یک طرف بازی‌های فشرده با حریفانی سرسخت، طرف دیگر ابتلای ملی پوشان به کرونا و یک طرف هم جیب خالی سرپرست تیم ملی والیبال در ایتالیا؛ دغدغه ای که این روزها بدجور خوش خبر را کلافه کرده است.

تیم ملی والیبال بامداد دوشنبه گذشته راهی ایتالیا شد، در حالیکه مثل همیشه امیر خوش خبر سرپرست تیم هم با کیف پر از یورو همراه تیم بود. یوروهایی که در سفر ۲۷ روزه برای هزینه های احتمالی پیش بینی شده بود. اما این بار نه تنها اجازه ندادند خوش خبر یوروها را با خودش ببرد که حتی سرپرست تیم ملی بازداشت هم شد!

صحبت ها و رایزنی ها هم جواب نداد، جز اینکه قرار شد میثم جعفری مدیر تشریفات فدراسیون به جای خوش خبر در بازداشت بماند تا سرپرست با تیم راهی شود، اما با جیب خالی.

میثم جعفری مدیر تشریفات که تا حل مساله در بازداشت مانده بود، دلیل توقیف یورها را نداشتن نامه کلی از بانک مرکزی برای حمل ارز دانست.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال درباره بازداشتش می گوید:«من به مامور فرودگاه گفتم ۱۶ سال است که سرپرست تیم ملی والیبال هستم و این مدت همیشه موقع سفر تیم با خودم ارز برده ام و حتی بیشتر از ۱۶۵ هزار یورو، هیچ وقت هم نشده به من بگویند این بار برو اما دفعه بعد نمی شود. من حتی گفتم این پول من نیست و برای اقامت ۲۷ روزه تیم در ایتالیا است . اما باز هم اجازه ندادند پول را با خودم ببرم.»

سرپرست تیم ملی والیبال، معتقد است برای همراهی تیم شانس آورده:«من شانس آوردم که همراه تیم رفتم، چرا که همه مسافران رفته بودند و قطر ایرلاین تنها به خاطر من کانتر را باز کرد. من آخرین مسافری بودم که وارد هواپیما شدم. اگر همکاری نمی کردند ممکن بود اصلا نروم. حال بچه ها هم خیلی بد بود، وقتی دیدند برای من مشکل پیش آمده. آن روز، یکی از بدترین روزهای زندگی ام بود.»

از آن روز یک هفته می گذرد. با اینکه مساله حل شده، اما هنوز پول به دست سرپرست تیم ملی نرسیده است. روزهایی که شاید برای خوش خبر سخت تر از لحظات جاماندنش باشد. چرا که او عادت به خالی بودن جیبش از ارز ندارد. خودش می گوید:«ما این روزها سختی داریم، به هر حال ارز را لازم داریم و من همه این مدت، خدا، خدا کردم تا مشکلی پیش نیاید و مساله ای برای بازیکنان و کادر تیم پیش نیاید.»

قرنطنیه بودن والیبالی ها در ریمینی کار را برای فدراسیون و رساندن ارز به خوش خبر سخت تر کرده است. چرا که وقتی لیگ ملتها حبابی است، هیچ کسی نمی تواند از هتل خارج شود و در شهر بچرخد، یا حتی کسی نمی تواند پول را برای سرپرست تیم به هتل ببرد. خوش خبر هم این مساله را تایید می کند:«شرایط خیلی مشکل است. ما قرنطنیه هستیم و اگر فدراسیون هم پول را حواله کند، من نمی توانم بانک و صرافی بروم تا ارز را تحویل بگیرم. امیدوارم راهی پیدا شود تا زودتر پول به دستمان برسد.»

از این طرف فدراسیون هم دنبال راه حل است و ظاهرا هیچ راهی بهتر از وزارت امور خارجه و سفارت ایران در ایتالیا نیست. فدراسیونی ها برای حل این مشکل با وزارت امور خارجه رایزنی کرده اند و قرار است یکی، دو روز آینده ارز به دست سرپرست تیم ملی برسد.

301654