مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد:

تدوین طرح جامع گردشگری قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از  ایجاد برند برتر گردشگری در قشم باید ظرفیت‌های مختلف این جزیره به شکلی منظم خبر داد و گفت:  برای تحقق آن طرح جامع گردشگری برای نقاط مختلف جزیره تدوین می‌شود.
تصویر تدوین طرح جامع گردشگری قشم

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، علی درویش پور روز شنبه در بازدید از روستاهای سهیلی و لافت قشم افزود: روستاهای قشم دارای جاذبه‌های خدادادی و طبیعی فراوانی جهت جذب گردشگر هستند.

وی ادامه داد: با مدیریت ورود گردشگران مناطق جذاب قشم می‌توان بر ، ایجاد اشتغال در جامعه محلی، راه اندازی کسب و کارهای جدید و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بخش‌های مختلف تاثیرات مثبتی گذاشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و استفاده از صاحب‌نظران، متخصصان و همراهی مردم جزیره تلاش می‌شود تا قشم به جایگاه نخست گردشگری کشور نایل شود.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با رعایت بالاترین سطح استانداردها، ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه، ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و ارائه خدمات مناسب به گردشگران را فراهم می‌کنند.

دروش‌پور افزود: این مراکز با حفظ و احیای معماری و طراحی بومی و محلی، سنت و مدرنیته را به یکدیگر پیوند می‌دهد و بخشی از خصوصیات جذاب و بی نظیر زندگی اقوام ایرانی را معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل ظرفیت‌های موجود، امروزه ذائقه گردشگران داخلی و خارجی به استفاده از اقامتگاه های سنتی و محلی گرایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ساماندهی بندر تاریخی لافت نیز به عنوان یکی از دروازه‌های مهم ورود گردشگر، یکی از اولویت های مهم حوزه گردشگری جزیره است.

وی افزود: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود تلاش می‌شود مشکلات و مانع‌های موجود در مسیر تکمیل طرح‌های بهسازی معابر و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی در نقاط گردشگرپذیر جزیره برطرف شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: صنعت گردشگری محور توسعه جزیره قشم است که امید می‌رود بر اساس طرح‌های جامع و راهبردی، از تمامی ظرفیت‌های جزیره زیبای قشم برای رونق گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه فرماندار این شهرستان و دیگر مسوولان محلی از روستاهای سهیلی و لافت بازدید کردند.

301576