راهیابی چهار اثر هنرمند قشمی به جشنواره کانادا

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: چهار فیلم کوتاه ساخته اصغر بشارتی، هنرمند قشمی به جشنواره بین المللی محیط زیست کانادا راه یافت.
تصویر راهیابی چهار اثر هنرمند قشمی به جشنواره کانادا

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، حامد بی‌آزار مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فیلم‌های «چَل»، «قرمز کوچک و آبی بزرگ»، «مرگ در بعد از ظهر» و «جَلبیل» نام چهار اثری است که به جشنواره مذکور راه یافت.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها با موضوعاتی در مورد احترام به طبیعت و حفاظت از محیط زیست است که تاکنون در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی صاحب عناوین مختلف شده است.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بشارتی که کار هنری خود را در زمینه عکاسی از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده، هم اینک به عنوان سفیر این جزیره برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه شناخته شده است.

وی اظهار کرد: این هنرمند قشمی کار خود را با عکاسی از دنیای زیرآب توسعه داد و به مرور به وادی فیلم‌های کوتاه محیط زیستی روی آورد.

بی‌آزار تاکید کرد: کسب مدال بهترین تصویر بردار جهانی و چهار مدال کارگردانی بین المللی، ۶ جایزه ملی فیلم و بیش از ٧٠ جایزه بین المللی و ملی عکاسی در کارنامه بشارتی ثبت شده است.

جشنواره بین المللی محیط زیست کانادا نخستین رویداد فرهنگی این کشور است که به صورت انحصاری به اکتشاف، حفاظت از محیط زیست، انسان و مسائل حقوق بشر از طریق فیلم‌های هنری و خلاقانه می‌پردازد.

این جشنواره از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر انتاریوی کانادا برگزار می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع:ایرنا

334075