بیش از هزار قرار ملاقات رایگان در بازار مجازی جشنواره جهانی فجر ثبت شد

در دو روز ابتدایی برگزاری آنلاین بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بیش از هزار قرار ملاقات به ثبت رسیده است.
تصویر بیش از هزار قرار ملاقات رایگان در بازار مجازی جشنواره جهانی فجر ثبت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار فیلم یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوره‌های مختلف جشنواره جهانی فیلم فجر بوده است. این بخش امسال باتوجه به شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری فیزیکی، همچون بازار جشنواره‌های معتبر دنیا به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

این بازار فیلم از تاریخ پنجم خردادماه آغاز به کار کرده و با توجه به تصمیم تیم برگزاری جشنواره با استفاده از پلتفرم سیناندو و شیفت ۷۲ که پیش ازاین در جشنواره‌ها و بازارهایی چون کن، تورنتو، ورشو و تالین مورد استفادهقرار گرفته، برگزار می‌شود.

حدود ۲۳۰ مهمان ایرانی و بین‌المللی در بازار فیلم این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند و این بازار به‌صورت کلی، به دو بخش مهم اکران آنلاین فیلم و ملاقات‌های آنلاین تقسیم می‌شود.

براساس آخرین آمار ثبت‌شده در پلتفرم برگزاری این رویداد،‌ تاکنون بیش از هزار قرار ملاقات میان شرکت‌کنندگان در بازار فیلم تنظیم شده است. این ملاقات‌ها رو به افزایش است و از میان این تعداد، تنها در دو روز اول بیش از ۸۰ قرار ملاقات برگزار شده است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، درحال برگزاری است.

منبع:ایرنا

301416