امام جمعه اصفهان:

شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اقدامی فراجناحی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مردم چپ و راستی را کنار گذاشته و با هدف سربلندی حکومت و شکست دشمن در انتخابات شرکت کنند.
تصویر شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اقدامی فراجناحی است

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز _۷ خردادماه_ اظهار کرد: خداوند متعال همواره انسان‌ها را امتحان می‌کند، امتحان فقط در خوبی‌، بدی و سختی‌ها نیست، امتحان هم در خوبی و هم در بدی است. مؤمنان در سختی‌ها تحمل و صبر دارند و در امتحان الهی پیروز می‌شوند.

وی افزود: خداوند بین انسان‌ها تفاوتی قائل نیست و آن‌ها بنا بر ظرفیتشان از عنایات خداوند بهره می‌برند.

خطیب جمعه اصفهان گفت: در یکی از توصیه‌های امام رضا (ع) به عبدالعظیم حسنی، تاکید شده که از جدال بپرهیز و با یکدیگر رفت و آمد کنید، زیرا انجام این کار باعث نزدیکی به اهل بیت خواهد شد، همچنین بر مدارا و توافق توصیه شده است.

پرونده‌های کوچک موجب رد صلاحیت کاندیداها نشود

طباطبایی‌نژاد افزود: اگر کسی لیاقت سر کار آمدن را ندارد، نباید با او مدارا کرد و از طرف دیگر اینکه کسی پرونده کوچکی دارد نباید دلیل بر ناتوانی او برای پذیرش مسئولیت‌هایی همچون عضویت در شورای شهر شود و باید با آنها مدارا کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس سخنان امام رضا (ع) اگر قصد حمایت و تعریف از کاندیدای مورد نظر خود را داریم نباید طرف مقابل را تخریب کنیم، اگر ما انتخاب افراد را برای خدا انجام می‌دهیم، نباید گناه کنیم و تهمت و نسبت‌های ناروا به سایر کاندیداها بزنیم.

خطیب جمعه اصفهان گفت: ایجاد تمدن اسلامی که خواسته همه انبیا و رهبری است، نیازمند رفتارهای مومنانه در زمان‌هایی همچون انتخابات است. امتی که الگو است نباید با سخنان ناشایست طرف مقابل خود را تخریب کند.

طباطبایی نژاد افزود: نباید آبروی افراد ریخته شود، مسلمان باید بدی افراد را بپوشاند، تنها جایی که جایز است بدی افراد گفته شود در زمان تحقیقات برای ازدواج است.

وی تصریح کرد: انتخابات مسئله بسیار مهمی است، دشمنان اسلام در همه مراحل سعی بر ایجاد فساد داشته‌اند تا با ایجاد تفرقه، اجازه ندهند مردم در انتخابات شرکت کنند.

خطیب جمعه اصفهان گفت: دشمن در مسائل مختلف از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌ها در مقابل جمهوری اسلامی شکست خورده است، پس باید دشمنانمان را بشناسیم، زیرا آنها پست و پلید هستند.

سوم خرداد نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی بود

طباطبایی نژاد با اشاره به واقعه آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: سوم خرداد نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی بود در آن زمان امام خمینی (ره) فرماندهان را دلداری می‌داد و توکل به خداوند را به آنان یادآوری می‌کرد و در نهایت نیز فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان اجازه استفاده از انرژی هسته‌ای به ایران نمی‌دادند، اما پس از موفقیت دستیابی به غنی سازی ۲۰ درصدی پای میز مذاکره آمدند. اگر میادین جنگ و تلاش علمی نباشد، مذاکره هیچ تأثیری نخواهد داشت.

پیشرفت قابل توجه برق‌رسانی به روستاها

امام جمعه اصفهان گفت: پیش از انقلاب ۹ هزار مگاوات برق در کل کشور تولید می‌شد که اکنون این مقدار به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده و برق‌رسانی به روستاها هم پیشرفت قابل توجهی داشته است.

طباطبایی‌نژاد افزود: استفاده از ماینرها اشتباه بود، البته در ابتدا فکر نمی‌کردند این اندازه برق مصرف کند به همین جهت اکنون استفاده از آن ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: امنیت ایران اکنون با هیچ‌یک از کشورهای خاورمیانه قابل مقایسه نیست، بنابراین باید با شرکت پرشور در انتخابات از این امنیت دفاع و مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم.

مردم برای عظمت کشورشان رأی دهند

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه رأی برای افراد داده نمی‌شود، بلکه رأی دادن مردم برای اثبات عظمت کشور است، تاکید کرد: تاکنون همه خط و خطوط سیاسی در کنار یکدیگر بوده‌اند که اکنون جمهوری اسلامی ایران به این نقطه رسیده است.

طباطبایی نژاد با اشاره به رویدادهای منطقه خاورمیانه افزود: بشار اسد دیروز در انتخابات سوریه ۹۵.۱ درصد از آرا را کسب کرد که معنای آن شکست آمریکا است. ۷۵ درصد مردم سوریه اهل سنت هستند، اما برای سربلندی کشورشان با یکدیگر متحد شده و به بشار اسد رأی دادند که حتی شریعت یکسانی با او ندارند.

وی تصریح کرد: عدم تأیید صلاحیت برخی افراد توسط شورای نگهبان به معنای خوب یا بد بودن تنها نیست، زیرا این شورا صلاحیت رئیس جمهور شدن افراد را احراز می‌کند و بر همین اساس ممکن است این افراد قدرت و توان رئیس جمهور شدن را نداشته‌اند.

عدم تأیید صلاحیت کاندیداها به معنای خوب یا بد بودن آنها نیست

خطیب جمعه اصفهان گفت: افرادی که صلاحیت آنها برای انتخابات احراز نشد، متدین و مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده‌اند، اما تأیید اصلی توسط شورای نگهبان انجام می‌شود، برخی از این افراد نجیبانه برخورد کردند و برخی باطن خود را در این ورطه نشان دادند.

طباطبایی نژاد افزود: مردم جناح‌های چپ و راست را کنار بگذارند و با هدف سربلندی حکومت و شکست دشمن در انتخابات شرکت کنند.

منبع:

301402