یک مربی گیلانی هدایت تیم ملی کاراته هنگ کنگ را بر عهده گرفت

مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان گیلان گفت: سعید حسنی پور که به عنوان مربی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران فعالیت داشت، با عقد قراردادی 2 ساله، به عنوان مربی تیم ملی کاراته کشور هنگ کنگ انتخاب شد.
تصویر یک مربی گیلانی هدایت تیم ملی کاراته هنگ کنگ را بر عهده گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، طاهره ریحانی عصر پنجشنبه افزود: حسنی پور که عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ایران نیز می باشد، پس از در اختیار گرفتن هدایت تیم ملی کاراته هنگ کنگ، این تیم را باید در رقابت های گزینشی المپیک که در پاریس فرانسه برگزار می شود، همراهی کند.

وی ادامه داد: حسنی پور زمانی که به عنوان کاراته کار فعالیت داشت، عناوین های ملی و بین المللی زیادی را برای کشورمان کسب کرد که از مهم ترین آنها می توان به مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در سال ۹۳ و طلای قهرمانی جوانان جهان در سال ۸۴ در قبرس اشاره کرد که این ورزشکار و مربی ارزنده گیلانی، از سال ۹۴ به عنوان مربی تیم ملی کاراته کشورمان در رده‌های پایه آغاز به فعالیت کرد و از سال ۹۶ تاکنون نیز، به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان فعالیت داشت.

مدیر روابط عمومی هیات کاراته استان گیلان گفت: پیش از این نیز مربیان و قهرمانان کاراته استان گیلان به عنوان مربی، سابقه هدایت تیم های ملی کشورهای دیگر را نیز دراختیار داشتند که می توان به جاسم ویشگاهی قهرمان اسبق و ارزنده کاراته گیلان اشاره کرد که به عنوان مربی تیم ملی کاراته سوئد فعالیت اشت و همچنین حامد زیکساری دیگر کاراته کار و مربی کاراته گیلان اشاره کرد که وی نیز به عنوان کمک مربی تیم ملی کاراته کشور ماکائو انتخاب شده بود.

سعید حسنی پور مدال ها و افتخارات زیادی در رشته کاراته کسب کرده که می توان به کسب مدال طلای مسابقات جوانان جهان و آسیا، برنز امیدهای آسیا، نقره لیگ جهانی و نقره بازی‌ های کشورهای اسلامی، طلای بزرگسالان آسیا و طلای آسیایی اینچئون کره جنوبی اشاره کرد.

منبع: ایرنا

301323