افزایش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث رشد برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

تصویر افزایش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی ها این دوران پس از کرونا جبران گردد.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین با شبیه سازی داده های ۱۵۷ کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳ دهم تا ۹ دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث افزایش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.

باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.

منبع: مهر

301053

سازمان آگهی های پرسون