رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتماد سازی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتمادسازی است و مسئولین قضایی از مشکلات مردم و نظارت استانی بر حوزه‌های قضایی مطلع خواهند شد.
تصویر دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتماد سازی است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، دکتر ناصر عتباتی در دومین جلسه شورای معاونین ضمن گرامیداشت حماسه آزادی خرمشهر اظهارداشت: این حماسه بزرگ الهی، برگ زرینی است که تا ابدالدهر در تاریخ ماندگار خواهد بود و بر ماست که همیشه یاد و خاطره حماسه سازان سوم خرداد و شهدای انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: دسترسی مردم به مسئولین موجب اعتمادسازی است و مسئولین قضایی از مشکلات مردم و نظارت استانی بر حوزه‌های قضایی مطلع خواهند شد.

وی اضافه کرد: ملاک عمل دستگاه قضایی، قانون است و در راستای اجرای قانون از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود، خصوصاً در باب مبارزه با فساد، دستگاه قضایی استان عظم جدی و قاطع دارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همکاران قضایی و اداری سرمایه‌های دستگاه قضایی هستند و با توجه به نوع عمل دستگاه قضایی همکاران ما در معرض آسیب و خطرات می‌باشند، لذا تکلیف مسئولین عالی قضایی استان به صیانت از آنها با نظارت و رصد عملکردشان می‌باشد.

عتباتی در ادامه افزود: مردم به ما مسئولین امید بسته‌اند و انتظار پاسخ و رسیدگی عادلانه دارند. سختیها و مشکلات زیادی در این راه روبروی ما قرار دارد ولی این وظیفه ماست با مدد از ذات اقدس الهی و ایثار و مجاهدت شبانه روزی با مرتفع نمودن مشکلات، به کار مردم رسیدگی و پاسخ بدهیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود حفظ شان و کرامت انسانی مراجعین توسط کارکنان دستگاه قضایی را یک امر با اهمیت دانست و گفت: رعایت اصول اسلامی و اخلاقی در برخورد با مراجعین، حتی اگر متهم باشند تکلیف شرعی و قانونی کارکنان دستگاه قضایی است.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای شورای معاونین به بیان مسائل و موارد مطرح در دادگستری استان پرداختند و پس از شور و تبادل نظر مصوباتی به تصویب رسید و مقرر گردید این مسائل به صورت مداوم و مستمر مورد رصد و پیگیری قرار گیرند تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

انتهای پیام/

290746

مطالب مرتبط