نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛

لزوم ورود جدی دستگاه قضایی به صیانت از حقوق عامه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: صیانت از حقوق عامه علاوه بر تکلیف دستگاه قضایی یک تکلیف عمومی است و همگی بایداین وظیفه شرعی و قانونی رعایت کنیم و انتظار می‌رود دستگاه قضایی استان به صیانت از حقوق عامه با جدیت ورود پیدا کنند.
تصویر لزوم ورود جدی دستگاه قضایی به صیانت از حقوق عامه

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با رییس جدید دادگستری آذربایجان‌غربی ضمن تبریک انتصاب دکتر ناصر عتباتی اظهار داشت: امید است همانند گذشته که مدیریت موفقی در استان اردبیل داشتید با تمام توان وقدرت در راستای خدمت‌رسانی به مردم این استان اقدام کنید.

وی با اشاره به سختی کار قضاوت مسئولیت کارکنان این حوزه را بسیار سنگین دانست و گفت: باید از خداوند متعال مدد بطلبیم برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شریف استان و با توجه به وضعیت جغرافیایی و تکثر مرزهای این استان کار کمی سخت‌تر از سایر استان‌ها بوده و مستلزم تلاش شبانه‌روزی و بی وقفه می‌باشد.

قریشی در ادامه صحبت‌های خود صیانت از حقوق عامه را علاوه بر تکلیف دستگاه قضایی یک تکلیف عمومی خواند و همه را به رعایت این وظیفه شرعی و قانونی دعوت و از دستگاه قضایی استان خواست در صیانت از حقوق عامه با جدیت ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باید نگاه ویژه‌ای به داخل دستگاه قضایی هم داشت و از افراد لایق و شایسته در پست‌های حساس مدیریتی استفاده کرد.

قریشی به حفظ شان و کرامت انسان‌ها در همه دستگاه‌های اداری به خصوص در دستگاه قضایی استان اشاره و تاکید کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید با نهایت احترام با آنها رفتار کرد و تکلیف مسئولین به ملاطفت و خوشرویی با مردم است.

وی برگزاری نشست‌ها و جلسات اخلاقی و دینی در بین کارکنان دستگاه قضایی را در افزایش روحیه خدمت‌رسانی به مردم موثر دانست.

ناصر عتباتی در این دیدار با اشاره به جایگاه والای نهاد نمایندگی ولی فقیه اظهار داشت: نقش آفرینی دستگاه قضایی استان در خدمتگزاری به مردم نیازمند حمایت و همراهی این نهاد ارزشمند می‌باشد.

وی در ادامه به امر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی در استان تاکید و بیان کرد: یکی از اولویت‌های دادگستری استان پرداختن به امر تولید و مانع‌زدایی از امر تولید می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبت خود نمایندگی ولی فقیه را ناظرین منصف خواند و راهنمایی‌ها و ارشادات این نهاد ارزشمند را همواره کارگشای دستگاه قضایی دانست.

عتباتی با اشاره به اهمیت صلح و سازش و اصلاح ذات البین پرداخت و گفت: تشکیل هسته‌های جهادی بخشایش با استفاده از ظرفیت بالای روحانیون متنفذ در استان است و نهاد نمایندگی ولی فقیه با معرفی روحانیون متنفذ و مورد پذیرش در بین مردم می‌تواند یاری‌گر دستگاه قضایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی برای کار کردن دارد و ما خود را آماده کرده‌ایم با اجرای برنامه‌های مدون و عملیاتی دادگستری را پویا و فعال و منسجم سازیم و در این راه به مساعدت و همکاری صمیمانه تمام دستگاه‌ها از جمله نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان نیازمندیم.

انتهای پیام/

290407